Nejmladší český selfmade miliardář učinil další zásadní krok na své podnikatelské cestě. Po devíti letech se stahuje z pozice CEO společnosti ShipMonk, z níž vybudoval jednoho z nejvýznanějších fullfillmentových hráčů ve Spojených státech.

Jednatřicetiletý Bednář vedení firmy, kterou založil a nadále v ní vlastní podíl, přenechal Joshi McCarterovi, zkušenému podnikateli, který působil mimojiné jako člen představenstva společností Compass či Mindbody. Svého nástupce Čech, který přišel do zámoří, aby tam žil svůj americký sen, hledal dlouhých osmnáct měsíců.

„Jsem stavitel a tvůrce. Jako generální ředitel se moje role stala více o řízení, takže mi zbývá méně času na projekty, které podněcují mou vášeň. S potěšením oznamuji, že po osmnácti měsících intenzivního hledání jsme našli dokonalého lídra, který nás provede další kapitolou příběhu ShipMonk,“ napsal ke svému odchodu na LinkedIn.

Podle slov Bednáře bylo posledních devět let jeho života největší profesní zkušeností a to i se všemi pády a vzestupy.

Po Spojených státech, Kanadě a Mexiku otevřel ShipMonk své první centrum také v Česku, nedaleko Chebu. Chce tak svým převážně americkým zákazníkům otevřít evropský trh. Pokud chcete být celosvětově úspěšnou značkou, musíte prodávat a prosperovat globálně. Proto jsme nadšení, že můžeme rozšířit své kapacity nejen v Evropě, ale i po celém světě, a podpořit tak úspěšný a efektivní růst e-commerce sektoru,“  uvedl dříve Bednář.

Jan Bednář začal budovat svou cestu k byznysu již v sedmnácti letech, kdy odešel do Spojených států za studiem na Florida Atlantic University. Po promoci v roce 2014 založil svou první firmu ShipMonk, nabízející logistické služby pro značky všech druhů a velikostí. Pod Bednářovo vedením se ShipMonk rozšířil i do Mexika, Kanady či Velké Británie.

Startup se dnes může pyšnit více než osmnácti sklady po celém světě o rozloze přibližně čtyři miliony čtverečních stop, dvěma tisíci zaměstnanci a více než sto miliony odbavených objednávek.