Evropské auto roku. Vítězství v téhle skoro šedesát let existující anketě je něco, čím se automobilky chlubí celý následující rok. Letos se jím pyšní Kia a její elektromobil EV6.
Že automobilové Evropě budou vytírat zrak Korejci? Je to tak. Zfixlovat tohle hlasování přitom nejde. Ledaže by někdo dokázal manipulovat hlasy 61 motoristických novinářů z 23 zemí Evropy.
Tohle vítězství tak bylo zasloužené – a Korejci navíc brali i bronz, z finálové sedmičky skončilo třetí Hyundai Ioniq, což je technologické dvojče vítězné kiy. Mezi tuhle dvojku se dokázal vetřít jen francouzský Renault Mégane E-Tech. Třeba Škoda Enyaq skončila pátá.
Letošní Evropské auto roku se vlastně mohlo přejmenovat na Evropské elektrické auto roku. Ne že by elektromobil nikdy nevyhrál. To se stalo už v roce 2011, kdy uspěl Nissan Leaf, a v roce 2019, kdy se nejvýš dostal Jaguar i-Pace, ale že by ze sedmi finalistů bylo šest elektromobilů?
To byla premiéra. O to cennější první místo pro Kiu EV6 je. Tohle auto umí jednu věc skvěle. A hned tu, za kterou to elektromobilita pořád schytává ze všech stran. Nabíjení. Je sice pravda, že běžný řidič denně nenajede přes sto kilometrů a tisícikilometrovou štreku na jeden zátah jezdí jen šílenec, ale dobíjení mezi řidiči téma zkrátka je.
Forbes Digital Premium
22. 3. 20226 min
Ondřej Kinkor
redaktor Forbes Česko
Jako novinář pracuje od roku 2002, kdy začal spolupracovat se středočeskou a ekonomickou redakcí MF Dnes. V roce 2004 nastoupil do tematických příloh MF Dnes, kde byl redaktorem přílohy Auto. Rok 2009 strávil na studijním pobytu v Indonésii a po návratu byl redaktorem přílohy Praha MF Dnes. Následně přeplaval na břeh public relations, aby se v roce 2020 vrátil zpět do médií a stal se součástí redakce Forbesu.