V pražské ulici zasvěcené luxusu a utrácení s názvem Pařížská je dnes živo, i když je prázdninový pátek, a navíc každou chvíli prší. Na rohu Kostelní a Pařížské se po sedmi měsících znovu otevírá butik francouzského módního domu s uměleckou duší Hermès. 

Pražská pobočka značky Hermès byla vůbec prvním luxusním obchodem, který se v Pařížské otevřel – v domě s číslem 12 ho najdete už od roku 1997. I to byl jeden z důvodů, proč se letos elegantní butik dočkal rozsáhlé rekonstrukce spojené s rozšířením prodejní plochy na dvojnásobných 228 čtverečních metrů, při které pohltil i bývalé prostory značky Agent Provocateur. Autorem koncepce obchodu je pařížské architektonické studio RDAI, nový interiér má odrážet atmosféru mystické Prahy.

Každý z butiků Hermès, rozesetých po celém světě, je unikátní. Značka se 182letou tradicí, která začínala jako obchod s koženými postroji pro společenskou smetánku, si dodnes zakládá na naprosto dokonalé řemeslné práci („Považujeme se za kreativní řemeslníky,“ prohlásil devětačtyřicetiletý Axel Dumas, miliardář, jeden z dědiců rodinné firmy a také její CEO, v rozhovoru pro americký Forbes) a tahle filozofie se odráží ve všem, co Hermès vytváří, od výrobků až po výlohy jednotlivých butiků. 

Výlohy každého obchodu se mění čtyřikrát do roka a na jejich podobě se vždy podílejí lokální designéři a umělci, takže žádná z nich není stejná. V Praze na nich s Hermès doposud spolupracovali Veronika Jiroušková, Marek Cpin, studenti UMPRUM pod vedením Michala Froňka, skupina OKOLO a Tereza Rosalie Kladošová s Aničkou Štěpánkovou. 

Módní dům v minulosti proslul hlavně svými luxusními hedvábnými šátky a také koženými kabelkami, z nichž nejznámější je ikonická Birkin neboli „birkinka“, pojmenovaná po slavné britské herečce Jane Birkin.

Cena nové kabelky Birkin začíná na 8800 dolarech (tedy asi 200 tisících korun) a vyšplhat se může až na stovky tisíc dolarů v závislosti na provedení. Birkinky si oblíbili i sběratelé a samozřejmě celebrity, třeba Victoria Beckham jich prý má doma víc než 100.