Mají vyladěný produkt, mají rozjetý západní trh a mají investory. Teď míří pro know-how do Londýna, aby udělali ze svých menstruačních kalhotek evropskou jedničku. 

Čtyři roky a čtyři generace na první pohled nenápadných dámských spodních kalhotek, které v sobě ukrývají několik vrstev hi-tech materiálů, díky čemuž nahrazují tampony nebo vložky.

o je spodní prádlo Snuggs, které si oblíbily nejen Češky, ale především ženy na trzích v západní Evropě, což přesvědčilo i řadu investorů, kteří si tenhle nový byznys nechtějí nechat ujít.

Své peníze ve Snuggs mají finanční skupina Wood & Company, investiční fond Nation 1 a teď i family office obuvnické rodiny Baťa, které dohromady do startupu v minulých týdnech investovaly víc než sto milionů korun.

Zakladatelé firmy Snuggs, která stojí na myšlence pomáhat ženám (nejen) při menstruaci, se poznali na gymnáziu. Pár let tvořili pár, a ačkoli se v osobním životě rozešli, věděli, že spolu chtějí podnikat. Jen ještě netušili v čem.

Podnikavý duch byl v Lindě Šejdové a Tomáši Zahradníkovi už tehdy tak silný, že kvůli vlastnímu budoucímu byznysu ve dvaceti letech přes nelibost v rodině odešli z vysoké školy a cíleně si nacházeli práce ve startupech.

To proto, aby odkoukali a posbírali co nejvíce zkušeností a byli maximálně připraveni na okamžik, kdy budou znát směr svého vlastního podnikání. Ona tak dělala marketing ve startupu Productboard a CMO v BudgetBakers, učila se marketing, data, strategii a získávala „hard skills“.

On odešel ze studia matematiky a fyziky a nenastoupil na obor programování na Imperial College. Místo toho působil jako programátor v Liftagu nebo SpaceKnow. „Nevěděli jsme, co chceme dělat, jen jsme chtěli mít vlastní firmu, která klidně mohla být zaměřená na IT,“ říká Tomáš Zahradník.

Když se ale objevil nápad na fyzický produkt, nadchli se pro něj. Ten přišel s menstruačními kalhotkami vyráběnými v Americe, které chtěla Linda vyzkoušet.

„Jenže doprava těchto kalhotek byla dražší než samotný produkt, to mě štvalo, a tak nás napadlo je tady začít vyrábět,“ říká Linda s tím, že Tomášovi se tenhle nápad taky líbil. „Viděl jsem v tom technologii a vývoj. Na světě jsou čtyři miliardy typů menstruací,“ dodává.

Jejich první menstruační kalhotky se v roce 2019 objevily na českém trhu, kde tento segment v oblasti intimní hygieny zpopularizovali.

Za čtyři roky od svého vzniku se Snuggs posunuly od jednoho k patnácti druhům kalhotek, kterých už Šejdová se Zahradníkem prodali více než 750 tisíc a za loňský rok poprvé vyšplhali na obrat čtvrt miliardy korun, kterého dosáhli díky stejnému počtu zákaznic napříč Evropou.

Ačkoli jsou Snuggs v kamenných prodejnách sítě drogerií DM, nově i v řetězci Rossmann a na německém Amazonu, nejvíc prodají přes svůj e-shop. A právě to je jeden z důvodů, proč jdou teď hledat experty na segment D2C, tedy direct-to-customers, do Anglie.

A míří přímo do Londýna, kde chtějí nasávat know-how pro evropský růst. Právě v Londýně jsou podle nich nejzkušenější odborníci na budování online značky, investoři a lidé ze všech zemí Evropy, které chtějí získat pro sebe a vybudovat nadnárodní tým, s nímž chtějí udělat ze Snuggs evropskou jedničku.

Menstruační kalhotky totiž nejsou jen pro pár holek z generace Z, ale velký globální byznys rozkročený od Spojených států po Austrálii a Snuggs si z něho chtějí ukrojit co nejvíc, protože na evropském kontinentu se o největšího hráče bojuje právě teď.

A ačkoli Linda Šejdová, členka výběru Forbes 30 pod 30 z roku 2020, a Tomáš Zahradník možná vypadají na první pohled jako dvojka, která svými udržitelnými kalhotkami řeší alternativu k jednorázovým menstruačním pomůckám, pod touhle vizáží skrývají zápal měnit ženský intimní svět a jasnou ambici urvat Evropu a s ní i několik miliard korun z celkových 150 miliard, které tady trh s menstruačními pomůckami nabízí. 

Jak jste poznali, že menstruační kalhotky jsou ten nápad, který stojí za to?

Tomáš: V prostředí intimní hygieny jsme našli všechno, co nás baví, tedy brand, společenský dopad, udržitelnost, studium materiálů, propojení inženýrské a marketingové části a potenciál samotné věci.

Linda: Od roku 2018 jsme postupně vyvíjeli a zpracovávali nápad i produkt a čím dál víc se nám potvrzovalo, že to je super věc. Ačkoli dodavatelé a výrobci nás měli za ezomaniaky a na začátku říkali, že je to blbost. První oslovení investoři si o nás zase mysleli, že jsme batikáři a blázni. 

Jaký je rozdíl mezi prvními kalhotkami z března 2019 a dnešní čtvrtou generací?

T: Diametrální. Mají nesrovnatelně lepší kvalitu, výdrž, kvalitnější gumičky a udržitelnější materiály. Jsou taky pohodlnější a jemnější, sedí na víc postav a mají širší nabídku absorpcí.

Forbes Digital Premium