Celému prostoru vévodí zářící rozpůlený kámen a opulentní zrcadlová stěna. Nejsme ovšem v galerii moderního umění, ale v novém butiku značky CHATTY.

Designérky Radka Sirková a Anna Tušková své pražské komerční prostory v Haštalské ulici rozšířily na konci loňského roku o obchod v Rámové. „Hodně se změnilo, včetně toho, kolik lidí dnes značku tvoří. Naše kolekce jsou stále větší a také se proměnila klientela, která potřebuje jiný přístup,“ vysvětluje Radka Sirková, polovina designérského dua CHATTY, proč jejich týmu přestal původní prostor stačit.

O novém butiku začaly s Tuškovou přemýšlet během prvního pandemického lockdownu, tedy na začátku roku 2020. Návrhářky tehdy hleděly do budoucnosti s optimismem, neboť se jejich značka těšila z nadprůměrně vysokých prodejních čísel.

„Čeští zákazníci s vyššími zisky nemohli cestovat, ale stále chtěli své peníze utrácet. Obchody v Pařížské byly zavřené a díky mediální masírce klienti obrátili svou pozornost k tuzemské scéně. Zjistili, že v ceně značkové konfekce mohou dostat neotřelý design, že na něm mohou sami spolupracovat a dostat tak speciální servis,“ vysvětluje Sirková a pochvaluje si, že tato nálada u jejich zákazníků i nadále přetrvává. 

Autorem architektonického návrhu nového butiku je designér Jiří Matura, který před deseti lety finalizoval i první butik CHATTY v Haštalské. „Jiří s námi v dubnu spolupracoval i na přehlídce v Kunsthalle, kde vytvořil set design a díky tomu naši značku nasál. Velmi rychle pochopil, že si s Annou nepřejeme běžný butik, ale že chceme udělat zajímavý až bizarní prostor,“ svěřuje se Sirková.

Bizarnost má na svědomí především prodejní pult v podobě rozpůleného kamene. Architekt Jiří Matura ho nechal vyrobit u zručných řemeslníků pracujících pro filmový průmysl a vznikl otiskem povrchu skutečného kamene. Ten byl následně odlit do speciálního materiálu, s nímž se dále pracovalo a vytvořil se požadovaný tvar.

„Chtěli jsme nějaký solitérní prvek, který by fungoval jako socha, jako exponát v galerii, prvek, který nečekáte, který je trochu divný a hravý,“ vysvětluje sám Matura. 

Výrazným solitérem je také vintage sedačka od Guida Faleschiniho. Koňakový modulový nábytek pochází ze sedmdesátých let a Radka s Annou objevily tento sběratelský kus na aukčním fóru. Stěnu za pultem opět překvapivě tvoří série odpadních rour, které se opakují i v útulné kabince.

„Jde sice o levný materiál, což mi ale sedí do nadsázky, kterou se snažíme promítat do všeho, co děláme,“ říká rozhodně Sirková opřená o bílou stěnu, působící jako zmačkaný papír. Ve skutečnosti jde o tenký kov. 

Návrhářky investovaly do nového butiku milion korun. Značka otevřela první část svého prostoru, který celkově čítá sto třicet metrů čtverečních. V následujících měsících chce pokračovat úpravou zadních prostor, kde se bude nacházet tvůrčí studio a zázemí pro osobní schůzky s klienty.

Svůj první prodejní prostor v Haštalské ale designérky neopouštějí. Z prostoru, v němž před deseti lety začínaly jako streetwearová značka, chtějí vytvořit ateliér, kde budou nadále vznikat jejich pravidelné kolekce a kultovní kousky jako džínsy Alva nebo halenky Si.