Německý výrobce luxusních aut BMW v prvním čtvrtletí meziročně téměř zpětinásobil čistý zisk na 2,8 miliardy eur, což představuje 72 miliard korun. V tomto období automobilka prodala více než dvakrát tolik elektromobilů a plug-in hybridů jako v prvním čtvrtletí roku 2020. Díky silné poptávce v Číně a vyšším prodejním cenám se tržby zvýšily o 15,2 procenta na 26,8 miliardy eur.

K růstu přispěly také leasingové služby nabízené ve Spojených státech. I přes obavy z dražších surovin a z nedostatku čipů dnes firma potvrdila celoroční výhled. Sází v něm především na nové modely elektromobilů iX a i4, ale i na digitální služby.

„Nemůžeme předpokládat, že z druhého čtvrtletí vyjdeme bez újmy,“ citovala agentura Reuters generálního ředitele BMW Olivera Zipse. Šéf automobilky ale neočekává, že by nedostatek polovodičových čipů měl zásadní dopad na výrobu. Firma na něj podle Zipse zareaguje upřednostněním výroby automobilů s vyšší marží.