Plastové boby se letos staly nedostatkovým zbožím. Zájem o ně oproti minulým letům mnohonásobně vzrostl, především díky velkému množství sněhu na celém území Česka a také uzavřeným lyžařským areálům. Ty jsou mimo provoz kvůli vládním opatřením v souvislosti s pandemií koronaviru. Bobování se tak stalo jednou z mála kratochvílí, kterým se mohou rodiny s dětmi na zasněžených kopcích věnovat. Zájem zaznamenali jak výrobci, tak i obchodníci.

Společnost Husqvarna Manufacturing z Vrbna pod Pradědem plastové boby vyrábí čtyři desítky let. Zájem o jejich zboží byl letos obrovský. „Dokonce se firmy ptají na cenu na příští sezonu a chtějí si už nyní rezervovat určité množství,“ řekl Václav Zelenka, který má ve společnosti zaměstnávající 800 lidí na starost marketing a prodej. Dodal, že v posledních letech zájem příliš velký nebyl.

Firma ale nedokázala na vyšší zájem o boby zareagovat. „Kvůli klesající poptávce o plastové boby jsme v minulosti začali vyrábět i jiné produkty. Proto jsme nyní nenašli volnou kapacitu na výrobních strojích pro zvýšenou poptávku po  bobech,“ řekl Zelenka. Na trh se podle něj dodávají plastové boby Olympic a plastové saně Kamzík.

Podobnou zkušenost má i Ivo Urbánek ze společnosti Urbánek – Plasty. „V současné době je poptávka po zboží spojeném se zábavou na sněhu ve srovnání s minulými lety, kdy sněhu bylo málo nebo žádný, enormní. Vyprodali jsme v podstatě všechny sáně a boby, které jsme měli skladem, a zdaleka nám to nestačilo poptávku pokrýt,“ řekl. Jeho společnost boby ale nevyrábí, pouze s nimi obchoduje.

„Nejsme výrobci tohoto sortimentu, takže co se dalo ještě od výrobců sehnat, to jsme nakoupili a prodali. Naše dlouholeté zkušenosti, že se tento sortiment prodává nejlépe do Vánoc a pak už téměř vůbec, jsou v této sezoně trochu nabourané,“ řekl. Podle něj jde o shodu faktorů, které nelze ovlivnit. „Jednak tím, že napadl sníh, a pak skutečností, že lidé nesmějí nesmyslně na lyže, a tudíž se baví jinak – sáňkováním a bobováním,“ uvedl.