Je těsně před pátou hodinou a John Collison se právě v sídle společnosti Stripe, nacházejícím se v dublinské čtvrti zvané Silicon Docks, chystá předstoupit před stovky svých irských zaměstnanců.

Tyhle páteční celofiremní schůze, k nimž se pomocí Zoomu připojují i zaměstnanci z officů v New Yorku či Singapuru, se ve společnosti zprostředkovávající online platby staly jakousi posvátnou tradicí.

Stripe založil John v roce 2010 ještě se starším bratrem Patrickem, ten je ale na svatební cestě, a tak tíha zodpovězení veškerých dotazů leží tentokrát jen na jednatřicetiletém chlápkovi, jehož chlapeckou tvář už místy pokrývají šedivé vousy. A že ty dotazy nemusí být zrovna příjemné…

Miliardář a spoluzakladatel fintechového startupu Plaid Zachary Perret totiž nedávno Stripe obvinil na Twitteru z toho, že se pod falešnou záminkou setkával s pracovníky jeho firmy s cílem vybudovat konkurenční softwarový nástroj (tweety byly mezitím smazány).

Třiatřicetiletý výkonný ředitel startupu Patrick sepsal na svatební cestě memorandum (které bylo později zveřejněno), v němž všechny své zaměstnance varoval, že se tlak na Stripe i podobné nepříznivé interpretace pohnutek společnosti budou jen stupňovat.

John, prezident Stripu, počítá s nejhorším. Když ale dojde na otázky od zaměstnanců, ptají se jen na názvy. Jejich nový produkt se jmenuje Financial Connections – znamená to snad, že budou odteď všechny názvy firemních produktů nudné? Otázka má něco do sebe.

Kreativní pojmenování jako Atlas (software usnadňující založení firmy) či Radar (nástroj zabraňující podvodům) znějí mnohem lépe, připouští John. Pokud jde ale o to, jak je snadné je dohledat ve vyhledávačích, nejsou zrovna nejšťastnější. O Twitteru nakonec nepadla ani zmínka. Zástupci společnosti Plaid odmítli situaci komentovat.

Forbes Digital Premium