S pandemií podle všeho bojují i potravinářské řetězce. Britské maloobchodní společnosti Tesco v uplynulém finančním roce klesl zisk před zdaněním téměř o pětinu na 825 milionů liber (24,7 miliardy korun). Za hlavní důvod se považují mimořádné náklady související s pandemií, které převážily i nad růstem tržeb.

Tyto náklady činily 892 milionů liber. Firma se také rozhodla nevyužít slevu na dani z realit 585 milionů liber a vrátila ji vládě. Tržby za finanční rok do konce února bez zahrnutí prodeje pohonných hmot se zvýšily o sedm procent na 53,4 miliardy liber (1,6 bilionu korun).

Firma těžila z růstu poptávky po potravinách v době pandemie, protože kvůli omezení provozu restaurací a práci z domova se lidé více stravovali doma.

K růstu tržeb výrazně pomohl prodej přes internet. V Británii se tržby z prodeje přes internet zvýšily o 77 procent na 6,3 miliardy liber. Firma dokonce zdvojnásobila kapacitu pro přepravu internetových objednávek, aby byla schopna uspokojit rostoucí poptávku.