„Venkovní reklama není mrtvá,“ říká v rozhovoru Tomáš Tiefenbach, generální ředitel společnosti Lurity. „Zažívá ale přechod k digitálním plochám a obrazovkám, ovládaným třeba pohybem ruky, v nákupních centrech, lékárnách nebo zábavních parcích,“ dodává. Jak funguje omnichannel v segmentu OOH? Rozšířená realita, QR kódy, aplikace. Jaké další trendy dnes vládnou?

Ti, kteří neznají mediální trendy, tvrdí, že out of home jako reklamní formát je již mrtvý. Jak vidíte trendy jejího vývoje vy?

Out of home jako formát určitě není mrtvý, i když některé zastaralé formáty už mají svůj čas za sebou. Jsme svědky toho, že papírové plochy jsou postupně vytlačovány digitálními plochami, které mají nespočet nových možností. Výhodou out of home povrchů je, že jsou blízko zákazníkovi a místu prodeje, kde se zákazník rozhoduje o nákupu.

Koneckonců ne každý výrobek se dá prodat online a stejně tak ne každý zákazník nakupuje výhradně online. Budoucnost OOH tedy vidíme hlavně v digitalizaci a omnichannel přístupu k reklamě.

Jaká je každodenní realita digitálního out of home na Slovensku a v České republice?

Vidíme, že zákazníci jsou ochotnější experimentovat a zkoušet i nové technologie. Například loni v létě známé osobnosti z kampaně Telekomu „Respekt“ promlouvaly ke kolemjdoucím prostřednictvím naší obrazovky v bratislavském Auparku.

Jednalo se o jednu z prvních kampaní, kdy byly obrazovky využity ke komunikaci s kolemjdoucími v reálném čase. Další úrovní bude, když kolemjdoucí budou zdravit personalizovaní avataři s umělou inteligencí.

Kam se podle vás v posledních letech posunulo vaše médium? Změnil se pohled klienta a jeho pohled na digitální out of home?

Obliba našich digitálních médií neustále roste, klienti oceňují efektivitu a také náš neortodoxní přístup. Proto se k nám stále vracejí a umožňuje nám to dále rozšiřovat naši síť.

Máme vlastní vývojový tým, který už má značné zkušenosti s programováním skutečně netradičních kampaní založených na rozšířené realitě (AR), počítačovém vidění prostřednictvím kamer a ovládání obrazovek gesty. V těchto oblastech jsme v České republice a na Slovensku skutečnými průkopníky.

Vyrábíme aplikace na míru podle kreativních požadavků našich klientů nebo jejich agentur a možné je u nás téměř vše. Naposledy jsme vyrobili velmi úspěšnou obrazovkovou aplikaci pro sázkovou společnost Fortuna CZ, která měla velký úspěch nejen u fotbalových fanoušků.

Máme za sebou i několik mezinárodních projektů zpoza česko-slovenských hranic, jedná se o hravé aplikace zaměřené na návštěvníky obchodních center. Tyto aplikace jsou také velmi účinné pro marketing značky.

Ve vašem portfoliu je společnost, která se zaměřuje na omnichannel: co to je a jaký je její potenciál?

Omnichannel systémy okamžitě přenášejí data napříč všemi kanály. To vytváří pro koncového zákazníka bezproblémový a živý nákupní zážitek. Můžete například poslat zprávu ve formě push-oznámení o speciální akci.

Máte možnost to udělat, když se zákazník nachází v blízkosti prodejního místa. Proto je tento nástroj Simplaq zajímavý například pro nákupní centra, která chtějí zvýšit prodej svých nájemců prostřednictvím proximity-marketingu.

Cílem omnichannelu je vytvořit stejně kvalitní zážitek na všech platformách. Nejde tedy jen o jednotnou komunikaci napříč všemi platformami, ale také o jejich vzájemné propojení. Než totiž zákazník dorazí na místo nákupu, projde různými kanály.

Lurity

Naším cílem je využít atraktivity míst, kde jsou naše obrazovky, a začlenit je do omnichannel strategie firem. Propojení s dalšími kanály může být například prostřednictvím kuponů s QR kódy nebo prostřednictvím různých aplikací rozšířené reality.

Jaké máte s tímto nástrojem plány na Slovensku a v České republice?

Kromě rozšiřování sítě budeme neustále investovat do inovací, abychom našim klientům přinášeli nejmodernější formu reklamy a tím i vyšší efektivitu.