Šéf Škody Auto Thomas Schäfer dnes na globální tiskové konferenci odhalil plány automobilky do konce desetiletí. Prim dostává elektromobilita, digitalizace a důraz na úspěch na nových trzích.

Přechod na elektromobilitu se nevyhne ani škodovkám. Vedení automobilky dnes oznámilo, že do konce desetiletí na trh uvede další tři elektromobily, které budou cenou a velikostí pod úrovní modelu Škoda Enyaq iV. Ten se aktuálně prodává za cenu lehce přes milion korun.

Thomas Schäfer ale zároveň odmítl vyslovit termín, kdy Škoda Auto zcela přestane vyrábět auta se spalovacím motorem. „Žádný takový termín nemáme,“ prohlásil Schäfer s poznámkou, že trhy, na které automobilka nově ve velkém cílí, tedy Indie, Rusko a země severní Afriky, na přechod k elektromobilitě nejsou připravené. „Uvidíme, jak se bude situace vyvíjet,“ dodal.

Česká automobilka současně plánuje, že se do roku 2030 stane jednou z pěti nejprodávanějších značek v Evropě, a vedoucí evropskou značkou v Indii, Rusku a severní Africe. Vedle elektromobilů by jí k tomu měly pomoci i modely ze segmentu cenově dostupných vozů. Jako příklad automobilka uvádí nejmenší model Škoda Fabia se základní cenou pod 350 tisíc korun.

Společně s dalšími obchodními partnery, se zástupci politické sféry a s koncernem Volkswagen plánuje mladoboleslavská automobilka proměnit Českou republiku v centrum rozvoje elektromobility a zajistit tak stávající pracovní místa a vytvořit nová.

Konkrétně se mají do roku 2030 ve všech třech českých výrobních závodech Škodovky v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí vyrábět elektrické vozy nebo elektrické komponenty. Škoda Auto se také aktivně zapojuje do plánu vybudovat v Česku továrnu na baterie, kterými by své elektromobily mohla vybavovat.

V plánech Škody Auto je globálně vyrábět ročně 1,5 milionu vozů. Loňské výsledky ovlivněné koronavirovou pandemií se vyšplhaly na zhruba 750 tisíc vyrobených aut, ty předloňské byly úspěšnější – z výrobních linek v Česku i v zahraničních závodech sjelo z linek 910 tisíc aut.