Francouzská automobilka Bugatti překonala důležitý milník – z výrobní linky, která je v případě Bugatti spíš manufakturou, kde nenajdete jediného robota, sjel chiron s pořadovým číslem 200.

Nejdražší, nejluxusnější a nejrychlejší sériové auto světa se tak tři roky od svého představení vyrábí a prodává rychleji než jeho předchůdce Bugatti Veyron. Zatímco u něj potřebovala automobilka na vyrobení a prodání 450 kusů 10 let, chironů vyrobí 500 možná už za sedm let.

Cena supersportu s výkonem 1500 koní, zrychlením z nuly na 100 km/h za 2,4 vteřiny a maximální rychlostí elektronicky omezenou na 420 km/h (Bugatti tvrdí, že víc by žádné pneumatiky nevydržely, spekuluje se ale, že chiron může jet až 465 km/h) je přitom oproti veyronu dvojnásobná.

U chironu začíná na třech milionech dolarů (66 milionů korun), u limitované edice odlehčenějších a sportovnějších vozů Chiron Sport se pak i s průměrnými příplatky za lepší výbavu pohybuje kolem 3,7 milionu dolarů, tedy přes 81 milionů korun. A to je i na supersport hodně.

Právě do stejné edice patří i jubilejní 200. chiron, kterým navíc Bugatti připomíná své letošní 110. výročí založení. Na autě, které poputuje k novému majiteli do Švýcarska, tak najdete na několika místech francouzskou trikoloru, kterou Bugatti připomíná své úzké propojení s Francií.

Chiron je ale i bez francouzské vlajky na zrcátkách unikátní auto. A nejde jen o jeho parametry, ale spíš o pečlivost při jeho výrobě. Ta u jednoho vozu trvá celkem 10 měsíců a jen zkompletování všech 1800 dílů zabere ve fabrice ve francouzském Molsheimu, kde Bugatti sídlí, osm týdnů.

Tuhle delikátní práci přitom zvládne jen 20 techniků, kteří musí na každém autě ručně utáhnout 3800 šroubků. Každý chiron navíc projde minimálně osmihodinovým testováním na silnici, šest hodin zabere kontrola jeho laku a každý vůz osobně prohlédne i šéf fabriky Christophe Piochon.

Jeho automobilce se daří postupně zvyšovat počty vyrobených chironů – v roce 2017 zvládla vyrobit 70 kusů, loni už to bylo 76 a letos by mohla stihnout i víc než 80 aut. Mimochodem, jedno z nich jezdí od loňského prosince už i v Česku. Jde o Chiron Sport, který si za zhruba 90 milionů korun pořídil developer a 35. nejbohatší Čech Radim Passer.

Pokud sníte o tom, že budete dalším Čechem, kterému bude chiron stát v garáži, pořád ještě máte šanci. Počet nezarezervovaných vozů se sice rychle snižuje a podle Bugatti jich je už „méně než 100“, vyprodáno ale ještě úplně není. Jen se musíte obrnit trpělivostí. Vzhledem k tempu výroby se svého nového auta dočkáte nejdříve v roce 2022.