Polskému Allegru se ve třetím čtvrtletí letošního roku dařilo. V uplynulém kvartálu mu na domácím trhu vzrostly výnosy, počet zákazníků i hrubá hodnota zboží.
Ta stoupla ve třetím čtvrtletí meziročně o 10,5 procenta na 13,3 miliardy zlotých, čímž výrazně překonala nominální maloobchodní tržby.
Výnosy z místních operací vzrostly ve třetím čtvrtletí meziročně o téměř dvacet procent na 1,95 miliardy zlotých, k čemuž přispěly jak iniciativy monetizace, které zlepšily provize z prodejů, tak i nárůst reklamních prodejů o 38 procent.
Počet aktivních zákazníků společnosti Allegro v Polsku rostl již šesté čtvrtletí v řadě a na konci třetího čtvrtletí dosáhl 14,5 milionu. V Česku získalo tržiště allegro.cz obratem 800 tisíc aktivních kupujících. Tři klíčové značky skupiny – allegro.cz, MALL a CZC – již nyní generují největší návštěvnost mezi českými e-commerce hráči, uvádí polský marketplace.
„Ve třetím čtvrtletí jsme splnili všechna svá finanční očekávání, polské operace společnosti Allegro dosáhly silných výsledků a naše nově spuštěné tržiště allegro.cz rychle nabírá na obrátkách,“ řekl Roy Perticucci, generální ředitel společnosti Allegro.
„Cenová nabídka Allegro již udělala obrovský rozruch také v české e-commerce, kde jen pár měsíců po plném spuštění prodeje nakupuje na allegro.cz více než 1,1 milionu spotřebitelů,“ dodal Petricucci.
Na domácím trhu se Allegru zatím daří bránit svou pozici před konkurencí, jako je americký Amazon, který v Polsku zahájil činnost v roce 2021.
Společnost uvedla, že ve čtvrtém čtvrtletí, do kterého spadá vrchol vánoční sezony, očekává nárůst domácího zisku. Ten před úroky, zdaněním a odpisy (EBITDA) by podle ní měl stoupnout o dvacet až 23 procent.
V mezinárodním segmentu ale Allegro odhaduje upravenou ztrátu EBITDA v rozmezí 160 až 180 milionů zlotých, tedy 896 milionů až miliardu korun.
Náklady na spuštění a stále vysoké investice do vývoje platformy v České republice by pak mohly vést ke ztrátě blížící se zhruba 400 milionům zlotých v roce 2024, napsali ve své zprávě analytici makléřské společnosti Trigon. Příští rok navíc firma plánuje zahájit prodej v Chorvatsku, Maďarsku, na Slovensku a ve Slovinsku.
„Kromě příprav na vrcholnou nákupní sezonu náš tým již nyní pracuje na spuštění nových platforem na slovenském, maďarském, slovinském a chorvatském trhu během roku 2024, přičemž tržiště allegro.cz je pro nás v tomto směru určitým návodem,“ konstatuje Perticucci.
„Cílem je, aby příští rok touto dobou nakupující v celé střední Evropě vybírali své vánoční dárky na Allegro,“ uzavírá.