Opera pro ni byla španělskou vesnicí, teď je Ester Pavlů ve španělském městě. V kulisách Sevilly zpívá na jevišti Národního divadla Carmen, jednu z nejikoničtějších operních rolí. K ní došla velkou oklikou přes zakouřené rockové kluby, tím spíš to ale vypadá jako osud.
Esterka.Carmen@centrum.cz. Takovou e-mailovou adresu si zvolila Ester Pavlů coby teenagerka; adresa už dávno nefunguje, nicméně Carmen je s jejím jménem svázaná pořád.
„Když jsem byla před deseti lety poprvé v newyorské Metropolitní opeře, koupila jsem si tam v shopu se suvenýry penál s nápisem Carmen. Na konzervatoři jsem si na chodbách celých šest let Carmen pobrukovala, až jsem tím ostatní štvala.
Na hodinu harmonie jsme měli složit nějakou skladbu, tak jsem se o něco pokusila, ač to vůbec neumím, pan profesor to hrál a povídá: Teda, ženská, to zní jako Carmen!“
Vzpomínky prokládá Ester Pavlů bouřlivým smíchem – ještěže poblíž není žádná přehrada, jinak by hrozilo její protržení. Zdá se přitom nanejvýš logické, že vylíčené zážitky vyústily do zásadního okamžiku, jenž se odehrál poté, když Pavlů zapěla árie z Bizetova kanonického díla na konkurzu pro představení v Národním divadle.
„Berem!“ Ester Pavlů nemusela dlouze čekat na rozhodnutí, nemusela se ohlížet na výkony konkurentek. Zazpívala a Carmen byla její – jak jinak to ostatně mohlo dopadnout?
Forbes Digital Premium
30. 5. 20226 min
Filip Saiver
redaktor Forbes Česko
Ve Forbesu od ledna 2020, novinářem od roku 1994. Baví jej hledat velké příběhy i tam, kde zdánlivě nejsou. Věří totiž, že velké příběhy jsou všude.