Váš životopis projde rukama jen pár lidí, zato váš profil na LinkedInu můžou vidět miliony. Je to váš profesní billboard a když svůj profil na LinkedInu tvoříte, sdělujete světu, co chcete, aby o vás věděl. Neukazuje jen vaše zkušenosti, vzdělání a dovednosti, jde z něj vyčíst mnohem víc. Lidé si z něj udělají obrázek o vaší osobnosti, myšlení a kreativitě.

Proto nechcete, aby váš profil znehodnotil vaši kariéru tím, že byste z něj působili méně schopně nebo profesionálně, než ve skutečnosti jste! Je čas projít si váš profil a udělat revizi. Ujistěte se, že váš LinkedIn neobsahuje chyby, které mohou podrýt vaši důvěryhodnost.

Neaktualizovaný profil
LinkedIn je komunita více než 400 milionů lidí. A někteří z nich by třeba byli rádi v obraze, co se týče vývoje vaší kariéry. Tak jim to řekněte! Proto je důležité mít na profilu aktuální informace.

Jestli se vaše současná práce neshoduje s tou, kterou máte uvedenou na LinkedInu, něco to o vás vypovídá a není to nic dobrého. Vyhraďte si chvíli na aktualizaci vašeho profilu a vyplňte ho tak, aby odrážel vaše současné pozice a stanoviska a ne ty z před dvou let.

Špatná nebo chybějící fotka
Na vašem profilu byste měli mít fotku. Nemusí to být profesionální snímek, ale měli byste si na ní být podobní. Nahrání fotky zabere chvilku a stojí za to – všichni se radši podíváme na lidský obličej než na prázdné políčko, kde by měl být váš úsměv.

Váš profil je psaný mdlým jazykem
Jestli je váš profil napsaný uniformním, korporátním jazykem typu: „Pracuji jako prodejce, jsem zaměřený na výsledky a mám dovednosti v oblastech bla bla bla…“, budeme mít dojem, že jste jen další, nudný korporátní klon. Ale to vy přece nejste, takže si vyhraďte pár minut a přepište váš profil lidsky, jako třeba:

Čtěte také: Životopis je mrtvý, ať žije LinkedIn! 7 kroků, jak přes tuhle síť získat vysněnou práci

„Mám na starosti obchod ve společnosti Angry Chocolates, výrobce bio čokolády. Dosáhli jsme desetimilionového obratu a rychle rosteme, prodáváme speciální čokolády maloobchodníkům a veřejnosti prostřednictvím eshopu a také restaurací. Pracuji ve skvělém týmu obchodníků a naši kvalitní zaměstnanci se starají o to, aby byli zákazníci spokojení a zásobení našimi oceňovanými Angry Choco-Mentolkamo, chutným jedlým lakem na nehty a dalšími produkty z řady Angry.“

Na LinkedInu můžete představit vaši kariéru, současnou práci nebo světonázor – to je jen na vás. Ale máte možnosti, jak to udělat. Nemusíte znít jako robot nebo pouhá kopie ostatních LinkedIn profilů, můžete psát v první osobě a můžete převyprávět, jakýkoliv příběh chcete.

Uživatel LinkedInu z příkladu nahoře se rozhodl vyprávět příběh Angry Chocolates a své role v něm. Můžete to udělat podobně nebo se můžete soustředit na svou kariéru nebo ambice. Můžete napsat několik verzí úvodu a pak si z nich vybrat. Všichni v sobě máme kreativní pisatele.

Neúplný profil
Jakmile budete hotovi s úvodem, přejděte k výčtu vašich pracovních pozic a vyplňte je. Pokud jste jen vyplnili jména vašich bývalých zaměstnavatelů, názvy pozice a data, návštěvníci vašeho profilu se můžou ptát: „Co dělal na té pozici?“ Chceme vědět víc. Vyplňte detaily a barvitě představte svou kariéru, ať si ji všichni mohou živě představit.

Málo kontaktů
Když jste na LinkedInu nově, je pochopitelné, že máte málo kontaktů. Jakmile si ale uvědomíte, že se můžete prostřednictvím této stránky spojit a zůstat v kontaktu s lidmi, které potkáte, vaše síť kontaktů se rozroste. Říct si někomu o vizitku a zeptat se „Můžu vám poslat žádost na LinkedInu?“ zabere jen chvilku.

Čtěte také: Jak najít na LinkedIn ty správné zaměstnance

Celé vynechané pasáže a žádná aktivita
Nenechávejte dlouhé řádky prázdné. Vyberte si pár skupin a přidejte se k nim, jestli chcete mít inspiraci a přehled o tom, co se děje ve vašem oboru. Přihlašte se na LinkedIn několikrát do týdne, ať jste v obraze.

Překlepy a gramatické chyby
Jestli čeština nebo angličtina (podle toho, v jakém jazyce profil máte) není vaše silná stránka, nevadí – požádejte lepšího lingvistu, aby vám profil zkontroloval.

Schránka plná nepřečtených zpráv
Pravidelně kontrolujte svou schránku na LinkedInu (nebo si nastavte, aby vám LinkedIn zprávy posílal přímo do emailové schránky, kde je hned uvidíte) a odpovídejte na ně v řádu dní.

Nemáte žádná doporučení od ostatních uživatelů LinkedInu/ Nenapsali jste žádná doporučení uživatelům LinkedInu
V neposlední řadě si vyberte několik lidí, se kterými jste spolupracovali nebo chodili do školy, napište jim doporučení a vysvětlete, proč jsou skvělí.

A hlavně – mějte na paměti, že LinkedIn je nástroj jako třeba kladivo nebo hřebík. Práci sám od sebe neudělá. Musíte ten nástroj vzít, použít a využít, co vám může nabídnout.

Autorka Liz Ryan je kariérní koučka