„Když si něco opravdu přeju, splní se to,“ rozhodí rukama po hledišti Michal Hrubý. Impresário nejúspěšnějšího českého soukromého divadla nemá byznys plán ani přesně definované ambice. Svou intuicí a schopností nadchnout ty správné lidi dokázal, že se Češi na jeho scéně baví podobně jako v Americe či Británii.

„Buďte opatrný.“ Takovou větu slyšel absolvent divadelní produkce na DAMU za svou kariéru několikrát. Nikdy ji ale neposlechl, a to ani když zbytek jeho týmu nevěřícně kroutil hlavou. Nakonec se ale vždy ukázalo, že jeho přístup zafungoval.

„Mám opravdu štěstí. Bez těch, se kterými pracuji, by nebylo nic,“ pokrčí skromně rameny. Majitel divadla Studio Dva provedl v českém kontextu odvážný krok. Spojil umění s kvalitní komercí a silnou orientací na servis pro diváka.

Výsledkem je roční obrat 165 milionů korun z vlastních zdrojů. Součástí podnikání je také kavárna a květinářství, obojí se nachází v pasáži paláce Fénix na Václavském náměstí. S divadlem jsou propojeny názvem a těsným sousedstvím, ale můžete být jejich zákazníky i v případě, že vás hry třeba Patrika Hartla, které patří mezi největší šlágry Studia Dva, nechávají chladnými.

„V kavárně ale třeba servírujeme stejný avokádový toast, jaký jsem ochutnal v New Yorku,“ směje se podnikatel. Hrubý je velký detailista a svou firmu buduje s pozorností ke každé maličkosti. Když vejdete do prostor bývalého funkcionalistického kina z roku 1929, kde Studio Dva už deset let sídlí, ucítíte parfém Cafe Society od Frederica Malleho.

Tento luxusní interiérový niche parfém je k dostání v pražském concept storu Ingredients a jeden difuzér vyjde na více než čtyři tisíce korun. U vchodu vždy stojí čerstvé květiny, personál má na míru šité uniformy přímo pro divadlo.

Forbes Digital Premium