Danone má za sebou velkou fúzi s podobně velkou Nutricií. Díky spojení, ze kterého vznikla třímiliardová firma, má tenhle potravinářský velikán na českém trhu získat víc nezávislosti i síly. Pomoci v tom mají i rostlinné výrobky, říká CEO Danone v Česku a na Slovensku Marián Jánoš. 

Může za to kyjevský rodák Ilja Mečnikov. Jen klid, klid, tady nejde o válku na Ukrajině. Tenhle nositel Nobelovy ceny za medicínu stojí u zrodu Danone, dnes globální firmy, jejíž česká pobočka má za sebou převratný rok a před sebou velké plány. Jen loni v Česku a na Slovensku utržila přes tři miliardy korun a letos čeká další růst. Pomoct mají i rostlinné alternativy klasických jogurtů.

Právě těmi přitom tohle všechno před víc než sto lety začalo. Španělský podnikatel Isaac Carasso se totiž inspiroval Mečnikovovým výzkumem vlivu mléčných výrobků na zdraví a v roce 1919 vyrobil svůj první jogurt. Podle syna ho pojmenoval Danone.

Výrobek, který se v porcelánových mističkách prodával nejprve v lékárnách, zažil rychlý úspěch a stejnojmenná firma závratně rostla. A že na velikosti opravdu záleží, si v centrále Danone v Paříži znovu řekli celkem nedávno.

Nebojte, nešlo o žádné intimní trumfování mezi manažery, ale o nový plán, jak tuhle globální společnost ještě víc posílit. Danone se na přelomu loňského a letošního roku spojilo se společností Nutricia, která sice pod Danone patřila, ale fungovala do velké míry jako samostatná firma.

Těžit z toho má i její česká pobočka, firma s třímiliardovým ročním obratem a 250 zaměstnanci. I u nás do konce minulého roku vedle sebe fungovaly Danone a Nutricia jako do velké míry oddělené společnosti, ačkoli měly stejného majitele.

Forbes Digital Premium