Situace v automotive segmentu zůstane napjatá i nadále. Češi proto nemají očekávat pokles cen, naopak se musí připravit na jejich zvýšení, a to jak u nových vozů, ojetin, ale i u samotných leasingů.

„Ceny nových vozů i operativních leasingů poslední dva roky dolů určitě nejdou. Upřímně si nemyslím, že nyní existuje indicie, že by se to nyní mělo měnit a začít snižovat,“ říká ve Forbes Byznys podcastu CEO českého startupu Driveto, nabízejícího vozy skrz leasing, Adam Szabó.

Dalším hostem Forbes Byznys podcastu byl zakladatel a šéf startupu Driveto Adam Szabó.

Lidi se podle něj musí při nákupu nového vozu obrnit trpělivostí, už jen proto, že čekací lhůta se pohybuje v průměru mezi půl a tři čtvrtě rokem.

Samotnému startupu Driveto se daří. Loni skončil v žebříčku Deloitte Technology Fast 50 na třetí pozici, stal se tedy třetím nejrychleji rostoucím startupem ve střední Evropě.

„Loni jsme na příjmech skončili přes 200 milionů, oproti předchozímu roku šlo o nárůst o osmdesát milionů korun,“ přibližuje Adam Szab´ó finanční výkonnost firmy, do které investoval Miton nebo Česká spořitelna.

Co jsou dnes největší bolístky automotive trhu a kdy se dá očekávat uklidnění situace i cen? Co chystá Driveto pro letošní rok a odhodlá se konečně k expanzi do zahraničí? To vše si poslechněte v novém Forbes Byznys podcastu.