O víkendu v Saúdské Arábii odstartoval 44. ročník tradiční soutěže offroadových vozidel Rallye Dakar. Česko má na startovní listině dohromady dvanáct zástupců, kteří během dvou týdnů se svými posádkami a doprovodnými týmy ujedou v etapách téměř 8500 kilometrů.
Nejviditelnějším z nich byli po první etapě pilot osobního speciálu Martin Prokop a také pilot kamionu Aleš Loprais, kteří se v průběžném pořadí pohybovali na stupních vítězů. Po pondělní etapě ale oba ztratili a Aleš Loprais je v úterý na páté pozici a Martin Prokop klesl z průběžné třetí pozice na šestou.
V českém týmu je jakožto člen posádky doprovodného vozidla kamionisty Martina Macíka mimo jiné i zakladatel a šéf miliardové firmy Solitea Martin Cígler, který se s Forbesem podělil o několik fotek z úvodních dní soutěže Rallye Dakar, která potrvá až do 14. ledna.
Posádky českých kamionů familiárně pojmenovaných jako Arnošt a Karel před startem Rallye Dakar. Pilot kamionu Martin Macík obhlíží „svůj“ stroj pojmenovaný Karel před startem první etapy. Jeho kolega Aleš Loprais, synovec nedávno zesnulého šestinásobného vítěze Karla Lopraise, je s kamionem Praga doposud nejúspěšnějším českým závodníkem na Rallye Dakar. Po dvou etapách mu patřila pátá pozice. Závodní speciál Ford Raptor Martina Prokopa Martin Prokop se svým Ford Raptor patřil po první etapě k nejúspěšnějším českým soutěžícím, druhá etapa mu ale nevyšla dle jeho představ a v době vydání článku byl šestý. V kategorii motocyklů za Česko startuje Martin Michek, kterému zatím patří 23. pozice. Na snímku jeden z jeho konkurentů. Závodní speciál od Peugeotu. Martin Macík projíždí se svým kamionem Karlem saúdskoarabské pouště. České stopy v pouštním písku. I když je slunečné počasí, týmy zejména v noci sužuje v Saúdské Arábii velmi chladné počasí. Posádka kamionu Karel Martina Macíka.