Michal Šopík svůj byznys rozjel před patnácti lety, kdy dřevostavby mezi Čechy ještě netrendovaly. To se ale změnilo.

Šopíkova značka Vesper Homes se zaměřuje na návrh a stavbu rezidenčních dřevostaveb i v podobě luxusních vil – a od svého počátku jen roste. Za loňský rok očekává konsolidované tržby na úrovni 120 milionů korun, což znamená v procentním vyjádření dvojciferný růst.

Na druhou stranu přiznává, že pokud jde o dřevostavby, věříme mnoha mýtům. „Češi jsou chataři. A chaty si každý stavěl tak, jak doba dovolovala,“ říká Šopík. „Zkušenost s dřevostavbami mají jen z chat. Jde o mýty typu, že stavbu sežerou myši nebo že shnije,“ říká v podcastu podnikatel, který letos oslaví životní jubileum v podobě padesátky.

Jaká byla cesta Michala Šopíka k vlastní firmě? Jak se firma vypořádala s otřesy v podobě covidu a energetické krize? A proč je les pro majitele Vesper Homes ta největší gigafactory? To vše uslyšíte v podcastu.