Záliba Čechů v barefootové obuvi nadále stoupá. Nasvědčují tomu i ekonomické výsledky jednoho z předních tuzemských e-shopů v tomto odvětví.
Brněnská firma Bosonožka loni dosáhla rekordního obratu, když prodala boty umožňující pohodlnou a přirozenou chůzi za více než sto milionů korun.
Společnosti, která vznikla před necelou dekádou jako jeden z prvních prodejců svého druhu, pomohlo k historicky nejúspěšnějšímu roku nadstandardní čtvrté čtvrtletí, zejména pak prodejně nejsilnější listopad.
I díky němu meziročně stoupl celkový počet objednávek o téměř polovinu a poprvé během jednoho kalendářního roku poslal k zákazníkům přes sto tisíc produktů.
„Největší zájem o naši obuv je vždy v těch měsících, kdy se lámou roční období a výrazně se mění počasí,“ komentuje zakladatelka Bosonožky Zuzana Sovjáková Koubková.
Vůbec nejžádanější byly boty od světových výrobců Koel a Froddo, jichž se prodalo celkem 22,5 tisíce, respektive 10,5 tisíc párů.
V následujících měsících by se firma ráda rozrostla z Česka a Slovenska do dalších evropských zemích a pustila se do výroby vlastních bot, které chystá ve spolupráci s firmou Koel.