skip to main content
Byznys

Po Antonínově pekařství rozjíždí další byznys: legíny, které si vezmete i do baru

2 minuty čtení

Za značkou sportovního oblečení Kinoko stojí řada náhod. První se skrývá hned v názvu: původně to mělo být podle přezdívky majitele Antonína Kokeše Kokino.

„Záhy jsme ale zjistili, že je to nápad poměrně kontroverzní, protože kokino má pro řadu lidí spousta významů. Od cukrovinek po něco výrazně horšího,“ směje se výkonná ředitelka značky Alžběta Václavů. Se sportovní módou začal Kokeš, který je také zakladatel Albi a Antonínova pekařství, podle Václavů podnikat proto, že chtěl vytvořit produkt od jeho úplného začátku a zároveň využít své předchozí zkušenosti.

Nový letenský hotspot

Druhá náhoda je, že poté, co se značka přejmenovala na Kinoko, našla prostor pro svůj první obchod jen pár kroků od proslulého letenského kina Oko. „Přicházeli k nám kolemjdoucí a mysleli si, že prodáváme merchandising právě kinu, ale většina nebyla zklamaná, když zjistila, že se jedná o českou značku sportovního oblečení,“ vypráví Alžběta Václavů.

Legíny pro všechny

S tím, jak si Kinoko vede první měsíc po svém otevření, je Alžběta Václavů spokojená. Legíny byly celosvětově jedním z nejprodávanějších artiklů oblečení během karantény, ale ty od Kinoka prý budete chtít nosit i do baru.

Reklama

„Vyvinout to správné sportovní oblečení nám trvalo téměř dva roky. Hledali jsme lokálního výrobce i ty nejlepší materiály. Nakonec se jednodušší střihy vyrábějí v Česku, složitější v Asii, protože u nás nejsou takové technologie. Od konkurence se nejvíc odlišujeme tím, že neřešíme, zda se jedná o oblečení pro sport, nebo do města,“ říká Alžběta Václavů.

Kinoko baby nebude sedět v koutě

Své zákaznici říkají ve firmě „Kinoko baby“. Podle Václavů jde o „městskou ženu, která si v legínách zajde do oblíbeného letenského baru Cobra i vyleze na Sněžku. Rozličné střihy, rozdělené do kategorií Body, Hug a Move buď formují postavu, nebo jsou extrémně prodyšné, či jsou určené jako základ ležérních outfitů.

Do světa i pro děti

I když je Kinoko na domácím trhu poměrně krátce, už má velmi ambiciózní plány. Jedním z nich je kolekce pro malé holčičky a dalším bodem expanze do zahraničí. A protože se pohodlného oblečení, které jsme si během karantény tolik oblíbili, nemíníme jen tak vzdát, jeví se to jako krok plně rozumný.

Reklama
Reklama