Kdo letos alespoň nezačne, náskok trhu bude těžko dohánět. V čem konkrétně může aplikovaná umělá inteligence pomoci byznysu? A dá se její přínos odhadnout, nebo dokonce spočítat? Otázky, o kterých v BrandVoice podcastu diskutovali Michal Marušan z Microsoftu a Petr Hirš z O2 Česká republika. 

České firmy nejsou ve využití umělé inteligence pozadu, shodují se Michal Marušan, senior architekt cloudových řešení pro AI z Microsoftu, a Petr Hirš, ředitel centra pro umělou inteligenci Dataclair v O2 Česká republika. V čem se ale podle nich jako země lišíme, je škála nástrojů, které využíváme, a to, kolik prostředků do inovací vkládáme. 

Mezi klienty Microsoftu jsou menší i největší firmy, stejně jako státní správa nebo třeba česká armáda. „Moje doména jsou velcí zákazníci,“ říká Michal Marušan. „A z pozice Microsoftu vidíme, že využití umělé inteligence je pro velké firmy téma už několik let. Rok 2023 to ale ještě akceleroval, zejména v souvislosti s velkými jazykovými modely, a nesl se ve znamení nasazování inovací,“ dodává. 

„Téma AI je v současnosti zajímavé i pro malé firmy. Rozdíl je ale v tom, že velká firma si může dovolit vybudovat vlastní kompetenční centrum, malí budou spíše služby nakupovat zvenčí,“ přidává pohled na současný trh Petr Hirš z O2 Česká republika. 

Jak nepřepálit start? Jaké technologie firmy nejčastěji poptávají? Na jaké zaměstnance a jejich výkonnost má AI největší efekt? A jak pomocí AI dělat práci rychleji, kvalitněji a levněji? Proč úspěch závisí na kvalitě dat? A proč se vyplatí postupovat po malých smysluplných krůčcích? Celou diskusi si můžete poslechnout v novém dílu Forbes BrandVoice podcastu.