Generali

Český fintech
2021

Pojišťovny a banky prokopávají cestu digitalizaci v Česku. Nástup progresivních fintech firem a také covid rozhýbal konzervativní byznys do nevídaného tempa, které udává umělá inteligence, strojové učení, blockchain a sofistikovaná analýza dat.

Partner speciálu

Jak startupy jako Revolut nebo české Twisto, Spendee a další změnily trh a jak se pod vlivem inovací mění i ty největší banky a pojišťovny? Co si díky rozjeté digitalizaci už teď můžeme vyřídit bez čekání, jednoduše a online třeba z mobilu? A jaká je budoucnost digitálních financí? Podívejte se v našem speciálu.

Komunikace

Chatboty umí navést klienta ke službě, kterou hledá, zodpoví základní dotazy, vyžádají si a vytřídí potřebnou dokumentaci, pomáhají dokonce při náboru zaměstnanců.

Správa financí

Automatizované algoritmy napojené na osobní finance dnes umí poradit i s investováním – připravit investiční doporučení nebo optimalizaci portfolia. A mění se i pravidla tradingu.

Banky v mobilu

Přes aplikaci se dají kromě běžných účtů a půjček sjednat i další finanční produkty jako pojištění, hypotéky nebo stavební spoření. Některé banky rozšiřují základní servis i o investiční služby.

Auto

Pojišťovny vloni bleskově spustily službu, díky které se dnes dá škoda na autě vyřídit na dálku jen s mobilem v ruce. Od pojišťovny dostanete v SMS link na videohovor, za asistence mobilního technika sami zdokumentujete poškození. Nehodu nahlásíte online a dokumenty pošlete podle instrukcí chatbota.

Placení

Oblast plateb se pod vlivem inovací v posledních letech mění hodně viditelně, a to od tradičních platebních systémů přes internetové platební brány až po placení v kryptoměnách.

Domácnost

Řada škod v domácnostech se dá vyřídit bez návštěvy mobilního technika. Dokumentaci předáte díky chatbotu po internetu. Generali Česká pojišťovna díky tomu u pojištění majetku vyplatí 95 % škod do 5 dní od dodání dokladů. Drobné škody dokáže řešit jen po telefonu během pár minut.

Cestování

Jak dlouho trvá uzavřít cestovní pojistku, včetně pojištění zavazadel, storna a odpovědnosti za škodu? Dvě až tři minuty. Klidně i na letišti.

Zdraví

IoT brzy může změnit způsob pojištění vlastního – sledování a reportování vlastní kondice pomocí chytrých hodinek, náramků nebo sporttesterů se může třeba pozitivně projevit na výši pojistného.

Ověření identity

Bankovní identita umožňuje jednoduchou identifikaci už více než pěti milionům klientů tuzemských bank a otevírá jim přístup i do dalších, nejen finančních služeb.

Směřujeme k symbióze robotů a člověka. Rutinní činnosti už nebudou dělat lidé, což klientům přinese další zrychlení a komfort služeb.

Ivo Hawiger, expert na automatizaci a robotiku z Generali České pojišťovny

Co dokážou chatboty v pojišťovně