Osmnáct let to byla nerozlučná dvojice. Taťána le Moigne a česká pobočka Googlu spolu byly spjaté od jejího vzniku v roce 2006. Na začátku letošního roku ale dosavadní šéfka americký technologický gigant opustila. A teď ji ve vedení firmy střídá František Štrupl.

Nový šéf v Googlu pracuje přes dvanáct let a do vedení firmy přechází z pozice byznys lídra, který měl na starosti významné středoevropské a východoevropské hráče v oblasti retailu a e-commerce. Podílel se na jejich digitální transformaci a pomáhal jim s expanzí na globální trhy.

Nástup do ředitelského křesla vnímá jako příležitost dál podporovat české firmy v jejich digitálním rozvoji a také ve využívání umělé inteligence. „Fascinují mě možnosti, které pokrok v generativní AI přináší, a věřím, že Google může sehrát klíčovou roli v tom, aby z nich česká ekonomika vytěžila co nejvíc,“ říká Štrupl.

Personální změnu si pochvaluje i viceprezident Googlu pro střední a východní Evropu Patrick Warnking, který tuzemskou pobočku dočasně vedl poslední půlrok. „Svým dlouholetým působením v Googlu František nabyl hluboké znalosti firemního prostředí a navázal silné vztahy s našimi lokálními akcionáři a partnery. Jsme tak nadšení, že náš český tým, obchod a vztahy v Česku povede právě on,“ poznamenává Warnking.

František Štrupl vystudoval fyziku na Univerzitě Karlově v Praze a před nástupem do Googlu působil v H1.cz, přední české agentuře věnující se výkonnostnímu marketingu. Ve volném čase se věnuje vytrvalostním sportům, zejména dálkové cyklistice a běhu.