V čele české divize pivovarnické společnosti Heineken bude stát Ital Andrea Vogliazzo, který na pozici generálního ředitele začátkem září vystřídá dosluhujícího Nikolaje Mladenova. Cílem nového ředitele je podle plánů Heinekenu posun na druhou pozici českého trhu s pivem.

Na informaci upozornily Hospodářské noviny.

Vedení se v Heinekenu střídá po pěti letech. Mladenov se podle Hospodářských novin přesune do vedení egyptské odnože pivovarnické společnosti. Vogliazzo do Česka přichází z pozice generálního ředitele Heinekenu pro export v USA, kde dosáhl téměř dvojnásobného nárůstu tržeb a provozního zisku. Mezi jeho poslední úspěchy patří strategické akvizice na peruánském a ekvádorském trhu.

Prioritou nového ředitele bude zejména růst podílů prémiových výrobků v portfoliu a s tím spojený růst tržeb. Důraz má být na zvýšení prodeje produktů s větší marží, u ostatních pak chce vyšší marže docílit snížením nákladů. Současně se chce zaměřit i na nová témata, jako je dlouhodobě udržitelný růst a společenská odpovědnost.

Pod Heineken v Česku spadají pivovary Krušovice, Starobrno a Velké Březno. Heineken v nich vyrábí i další značky regionálních pivovarů, které v minulosti uzavřel, jako Zlatopramen, Hostan, Dačický či Louny. Dalšími značkami skupiny jsou kromě samotného Heinekenu i cidery Strongbow či pivo Desperados.

V roce 2019 pivovary českého Heinekenu uvařily 2,69 milionu hektolitrů piva, tržby firmy byly 5,59 miliardy korun a zisk 336 milionů korun.

Vogliazzo má za sebou v Heinekenu 23 let dlouhou pracovní historii. V roce 1998 začínal v Itálii pozicemi v komerční části organizace. V roce 2001 přijal pozici v Nigérii, kde řídil projekt rozjezdu lokální výroby piva Heineken. V roce 2005 pak přesídlil do Ameriky na pozici country managera v Portoriku. V roce 2010 byl jmenován generálním ředitelem kanadské skupiny Heinekenu.