skip to main content
Startupistky

Češky na sobě makají. Platforma Femme Palette roste navzdory pandemii

3 minuty čtení

Strach a potom úleva. Nejprve se obávaly, že je pandemie zasáhne a jejich mladý byznys srazí k zemi. Realita ale byla přesně opačná. Vzdělávací platforma Femme Palette, která pomáhá ženám v rozvoji startupů i kariéry, letos roste. A nejspíš víc, než kdyby k pandemii a lockdownu nikdy nedošlo. 

„Největší nárůst jsme měly v době, kdy jsme to vůbec nečekaly, a spíše jsme se bály, jestli náš byznys tohle období ustojí,“ říká jedna ze zakladatelek Femme Palette Lucie Neumanová. Nemohly být přitom dál od pravdy. Nakonec letos v porovnání s minulým rokem svůj obrat ztrojnásobily.

Vysvětlení pro nečekaný vývoj je prosté: „Hlásí se nám hodně žen, které se chtějí naučit novým digitálním dovednostem a popřípadě změnit kariéru. Hodně lidí si uvědomilo, že tradiční kanály zas tolik nefungují a v technologiích je budoucnost. V našich programech tak letos vidíme hodně přihlášek, které se týkají změny povolání nebo růstu v dosavadní roli,“ dodává Neumanová.

Reklama

Femme Palette založila se svou spolužačkou z gymnázia Klárou Holíkovou Gajovou v roce 2018. Obě mají mezinárodní zkušenosti z prostředí startupů – Neumanová pracuje jako UX designer pro startup Springboard v San Franciscu a Holíková má zkušenosti jako byznysová konzultantka například pro BizMachine.

Když se potkaly v San Franciscu, řekly si, že je v Česku ve startupech málo žen, ale také obecně málo podnikatelek i manažerek a že je načase to změnit. Založily proto Femme Palette, platformu, ke které se už připojily dva tisíce žen a která si dává za cíl propojit ženy z byznysu s těmi, které chtějí rozjet vlastní podnikání nebo se posunout v kariéře.

Zjistily jsme, že v Česku je ve vedení firem pouhých sedmnáct procent žen, a to se snažíme změnit

Ohlas byl větší, než čekaly, a to pokračuje i letos. Svou roli v dobrém zvládnutí pandemického roku navíc sehrálo i to, že tým Femme Palette, který už čítá dvanáct lidí, od samotného začátku pracuje na dálku. Citelná změna se ale dotkla samotných akcí, které pořádají. Často jde totiž o networkingové akce a workshopy, kde je osobní kontakt klíčový. 

Reklama
Aktuální vydání magazínu

Hlavním pilířem jejich byznysu je nicméně mentoringový program, kterým prošlo od minulého roku přes 300 žen. „Musely jsme, co se dalo, přesunout do onlinu. I tak ale mentoringové schůzky dobře fungovaly,“ říká Klára Holíková a dodává, že na začátku roku se rozjel i nový program Leadership pro ženy, které buď začínají na manažerské pozici, nebo se v ní chtějí zlepšit. 

A i tady se ukazuje, že Češky i expatky na sobě chtějí pracovat: jen letos se rychle naplnily tři etapy a chystá se další. „Zjistily jsme, že v Česku je ve vedení firem pouhých sedmnáct procent žen, a tímto programem se to snažíme změnit,“ dodává Neumanová. Mezi mentorky, které jsou do něj zapojené, patří například Senta Čermáková z Deloitte, Renata Mrázová z Home Credit International nebo Hana Součková ze SAPu.

Pandemie ale přibrzdila plány Femme Palette na expanzi do zahraničí. Původní plán rozjet letos platformu ve čtyřech evropských velkoměstech dostal hned zkraje roku covidovou stopku. „Po prvním meetupu v Londýně se nám plány kvůli koronaviru změnily. Pro budování a růst komunity je důležité, aby se členky mohly setkávat osobně,“ vysvětluje Neumanová. 

Zaměřili se tedy na mentoringový program, který se dá dobře dělat i online a dnes už se jim v Londýně přihlásilo do programu dvacet lidí. A věří, že se jim podaří růst dál. „Doufáme, že až se situace ohledně covidu zlepší, budeme moct začít organizovat offline akce, které nám s růstem komunity i našich programů pomůžou,“ dodává. 

Kromě Velké Británie se Femme Palette vydalo i na Slovensko. Mezi tamní mentory patří například Kateřina Gábová, která dřív působila jako HR ředitelka v Kiwi Olivera Dlouhého. A pokud se situace okolo pandemie zlepší, chtějí autorky Femme Palette příští rok vstoupit do dalších evropských měst.

Reklama
Reklama