Nová mobilní aplikace ČEZ Distribuce s názvem PROUD umožňuje klientům této firmy samoodečtem elektřiny kontrolu spotřeby v jednotlivých odběrných místech. Má pomoci zákazníkům v době současné energetické krize a častých výkyvů cen.

Aplikace PROUD, která má ve své první generaci sedm funkcí, je zdarma ke stažení v Google Play a AppStore. Kromě samoodečtů poskytuje přehled spotřeby spolu s dalšími informacemi o odběrném místě a informuje o odstávkách a poruchách.

Přímá komunikace z aplikace umožňuje nahlašování poruch, zadávání požadavků včetně fotografií a GPS a sledování stavu řešených záležitostí.

„PROUD je jedním z velkých milníků digitalizace naší společnosti a posouvá nás opět o krok blíž ke snadné a přehledné komunikaci se zákazníky. Do roku 2025 investujeme do moderních digitálních technologií více než 23 miliard korun,“ řekl generální ředitel ČEZ Distribuce Martin Zmelík.

K přihlášení a registraci do aplikace je potřeba zadat osmnáctimístné číslo zvané EAN, které je na faktuře a slouží k identifikaci odběrného místa. Na uvedené telefonní číslo následně přijde potvrzovací SMS kód.

„Další rozšíření funkcionalit aplikace bude probíhat na základě zájmu a potřeb zákazníků. Ti mají nyní k dispozici i další digitální komunikační kanály, jako jsou Distribuční portál a web www.bezstavy.cz, digitalizace smluv a oznamování plánovaných odstávek a poruch SMS a e-mailem,“ dodala mluvčí ČEZ Soňa Holingerová.

Podobnou aplikaci nabízí také konkurenční skupina E.ON, kde si mohou zákazníci vyřídit základní služby jako změnu záloh a zadat samoodečet. Aplikace uvádí také odhad spotřeby a po zadání stavu elektroměru spočítá předpokládané vyúčtování.

EG.D, distribuční společnost E.ONu, v další aplikaci rovněž informuje o poruchách, plánovaných odstávkách a o časech nízkého a vysokého tarifu, aby zákazníci věděli, kdy si mají co zapnout.