Co mají společného digitální inovace s ovčí vlnou a vegany? Hádat nemusíte, je to značka BMW. Mnichovská automobilka dlouhodobě intenzivně pracuje nejenom na technologických vylepšeních, ale zároveň na zelenější budoucnosti. „Chceme být nejekologičtější automobilkou na světě a také tou nejudržitelnější,“ tvrdí sebevědomě Maciej Galant, generální ředitel BMW Česká republika.

V podcastovém studiu Forbesu se šéf českého zastoupení globálního automobilového obra potkal s velkým nadšencem do technologií Petrem Márou.

Řeč se točila kolem novinky – osmé generace legendárního „manažerského“ BMW řady 5, které jde na trh letos na podzim a poprvé bude celosvětově v prodeji i jeho verze s čistě elektrickým pohonem (a veganským interiérem) – a také kolem možností elektromobility obecně.

Moderátorka Zuzana Krajíčková, Maciej Galant, generální ředitel BMW Česká republika, a technologický evangelista Petr Mára
info Foto Petr Krupička
Moderátorka Zuzana Krajíčková, Maciej Galant, generální ředitel BMW Česká republika, a technologický evangelista Petr Mára

„Udržitelnost je už dnes požadavek řady trhů, například Norsko, Nizozemsko, ale i Slovinsko jsou země vnitřně nastavené na udržitelnější fungování,“ říká Maciej Galant, který pro BMW pracuje už od roku 2006.

„Nejde jen o motivaci zvenčí v podobě regulací a benefitů, ale je to otázka mindsetu. V Česku na tom ještě pracujeme a víme, že to bude trvat, ale ta změna už se děje,“ dodává.

V čem je český trh specifický a jaké plány s ním má značka BMW podle jejího šéfa? Jak vidí technologický evangelista Petr Mára budoucnost elektromobility? A nezmizí se samořiditelnými auty radost z jízdy? Poslechněte si celý BrandVoice podcast.