S příchodem pandemie se stala digitalizace zásadním tématem pro většinu českých firem. Pokud se firma chystá do tohoto procesu skutečně pustit, je podle generální ředitelky SAP Česká republika Hany Součkové klíčové ujasnit si, proč digitalizaci potřebuje a co konkrétně chce digitalizovat.

Digitalizace totiž může být v některých ohledech i na obtíž. Firmy, které už dříve systematicky investovaly do digitálních technologií, byly podle Hany Součkové s příchodem pandemie schopny poměrně flexibilně upravit svůj stávající systém fungování a přejít do režimu práce z domova. Skutečně dobrých případů je však podle zástupkyně německého softwarového gigantu na českém trhu zatím málo.

Také samotná společnost SAP prošla v posledních letech řadou významných změn, ať už jde o přechod do prostředí cloudu, akvizice, které společnost v posledních letech realizovala, či spuštění její aktuální vlajkové lodi –⁠ systému S/4HANA. V průběhu tří dekád navíc české zastoupení německého IT gigantu vyrostlo do pozice druhé největší pobočky v Evropě, která zaměstnává zhruba dva a půl tisíce lidí.

Právě skutečnost, že původem německá společnost dokáže reagovat na nové výzvy a zůstává pro své zákazníky relevantní, je podle zkušené manažerky důvodem, proč ji tato práce naplňuje. „Přišla jsem skutečně ve chvíli, kdy jsme byli ve velmi aktivním akvizičním módu a každý rok byl naprosto jiný. Přineslo to spoustu impulzů a věcí, které jsem se mohla naučit.“ 

O tom, kam se společnost, která příští rok oslaví třicet let na českém trhu, za tu dobu posunula a jaké výzvy ji čekají v dalších letech, promluvila generální ředitelka společnosti SAP Česká republika Hana Součková v dalším díle Forbes BrandVoice podcastu.