Jestli vám první vlna pandemie kvůli nedostatku mouky narušila smělé plány něco si upéct, vězte, že tím přehlídka nedostatkového sortimentu pro tento rok nekončí. Pokud se zrovna poohlížíte po nové webkameře či notebooku, může se stát, že opět narazíte. S příchodem druhé vlny totiž přišla i vlna zvýšeného zájmu o zařízení pro webovou komunikaci.

Například trh s webovými kamerami tak nestíhá vykrývat aktuální poptávku ze strany zaměstnanců na dlouhodobém home officu či žáků na distanční výuce. To potvrzují dva největší české e-shopy s elektronikou – Alza a CZC.

Podle Tomáše Pilského, obchodního ředitele CZC.cz, vzrostl zájem o webkamery meziročně o 900 procent, oproti létu pak téměř o 300 procent.

„Samozřejmě se snažíme zajistit dostatek zboží pro naše zákazníky, a to i jeho importováním ze zahraničí, ale zejména v případě notebooků a webkamer je to problematické,“ přibližuje Pilský.

Právě u notebooků eviduje CZC nárůst prodeje o více než 100 procent a některé modely jsou již nyní vyprodané. E-shop ze stáje Mall Group, kde drží podíl mimo jiné i Daniel Křetinský a Patrik Tkáč, zaznamenal zvýšený zájem také o reproduktory s vestavěným mikrofonem, jejichž výrobci začínají mít obdobné problémy.

Podobný trend potvrzuje také největší hráč na poli české e-commerce – Alza.cz. Té vzrostly prodeje webkamer už během jarního lockdownu, tehdy o více než 1300 procent. A podobný trend zaznamenala i v těchto týdnech. Za posledních 14 dní Alza prodala více kamer než za celý minulý rok.

Vydání Forbesu Zázrak

„Výběr modelů webkamer na skladě je v tuto chvíli omezenější, ale stále jsou některé modely dostupné okamžitě. Průběžně naskladňujeme další. Nabídka dostupného zboží se tak opět rozšíří v řádu dnů,“ přibližuje Daniela Chovancová, mluvčí společnosti.

Na e-shopu roste poptávka také po myších a klávesnicích, jejichž prodej se meziročně zdvojnásobil. Větší zájem je rovněž o wi-fi routery.

„Během jarní krize jsme zaznamenali velký zájem právě o webkamery, které vzrostly o více než 1300 procent. Prodeje IT vybavení pro školy tehdy rostly několikanásobně. U notebooků to bylo meziročně o cca 300 procent, u sluchátek o 150 procent,“ dodává Chovancová.