Čínští výrobci automobilů pokračovali v květnu v rozšiřování své přítomnosti na evropském trhu. Podařilo se jim získat nejvyšší podíl na prodeji hybridních vozidel, na trhu s elektromobily pak měli největší podíl za deset měsíců. S odvoláním na údaje výzkumné společnosti Dataforce to uvedla agentura Bloomberg.
Čínské společnosti, v čele se značkami BYD a MG, měly v obou kategoriích na trhu podíl více než devět procent.
Včetně vozů se spalovacím motorem podíl registrací čínských automobilů v Evropě na celkovém počtu registrací poprvé překročil pět procent.
Nejnovější údaje potvrzují, že čínským automobilkám se daří pronikat na jeden z největších automobilových trhů světa.
Výkonná viceprezidentka společnosti BYD Stella Li v červnu uvedla, že Evropa je pro čínského lídra ve výrobě elektromobilů nejdůležitějším regionem.
Čínské firmy rostou hlavně díky hybridním vozům a elektromobilům, kde mohou využít své silné stránky u bateriových technologií a softwaru.
Jejich prodej elektromobilů se nyní vrátil na úroveň z poloviny loňského roku, tedy předtím, než Evropská unie zavedla cla na elektromobily vyrobené v Číně.
Hybridní vozy, na které se cla nevztahují, zaznamenaly ještě dramatičtější růst. Loni v květnu čínské značky měly na trhu podíl sotva jedno procento.
O rok později jejich podíl na trhu tzv. plug-in hybridů činil dvanáct procent a u tzv. mild hybridů sedm procent.
Hybridní vozy mají spalovací motor a elektromotor. Plug-in hybridy je možné nabíjet ze sítě a část cesty mohou jet čistě na elektřinu.
Mild hybridy mají elektromotor jen na podporu spalovacího motoru, nedokážou jet pouze na elektřinu a nelze je dobíjet ze sítě.