Čínskému výrobci chytrých telefonů Xiaomi klesly v prvním čtvrtletí tržby meziročně o 18,9 procenta na 59,5 miliardy jüanů, zhruba 185 miliard korun. Poptávka po smartphonech se nevzpamatovala ani po skončení protipandemických opatření, uvedla firma ve středečním sdělení.

Tržby byly ale zhruba v souladu s očekáváním analytiků, kteří je odhadovali na 59,43 miliardy jüanů. Čistý zisk stoupl o 13,1 procenta na 2,86 miliardy jüanů.

Čína na konci loňského roku zrušila přísná omezení zavedená proti šíření nemoci covid-19. Ekonomika se sice zotavuje, spotřebitelé ale stále utrácejí pouze opatrně.

Čínský trh s chytrými telefony se v tomto období zatím nevzpamatoval. Prodej smartphonů se v prvním kvartálu snížil o jedenáct procent, uvedla v dubnu analytická společnost Canalys. Samotné firmě Xiaomi prodej od ledna do března klesl o dvacet procent.

Indie, která bývala pro čínského výrobce hlavním trhem, se ukázala jako méně lukrativní. Celkový odbyt chytrých telefonů napříč všemi značkami se ve čtvrtletí snížil o dvacet procent. Podíl Xiaomi na zmenšujícím se trhu berou konkurenti, jako je Samsung. Firma v naději, že povzbudí poptávku, snížila v Indii i v Číně ceny několika modelů.

Společnost Xiaomi také investuje do sektoru automobilů, aby se nesoustředila pouze na smartphony. Své první auto se chystá začít masově vyrábět v první polovině příštího roku.