Český technologický startup přinášející digitalizaci do gastronomie Uget zažívá další úspěšný rok i navzdory pandemii. B2B platforma, bořící v českých restauracích koncept „tužka-papír“, na jaře ohlásila spolupráci se Storyous a dnes se může pochlubit novou investicí od jablonecké skupiny Miton.

Ta mu nyní posílá 300 tisíc eur (v přepočtu 7,7 milionu korun) a připojuje se tak k českému fondu Nation1, který už loni podpřil Uget deseti miliony korun.

„Chceme být za Miton nejen finančním, ale také strategickým investorem. Propozice Ugetu doplňuje naše další projekty a uzavírá pomyslné kolečko od dodavatele surovin až po hosta v restauraci,“ komentuje novou investici partner Mitonu Milan Zemánek (na úvodní fotografii vpravo).

Startup Uget založil Ilya Ivanov, rodilý Moskvan žijící už téměř deset let v Česku. Hlavní myšlenkou bylo digitalizovat objednávky mezi restauracemi a dodavateli.

Zakladatel Ugetu Ilya Ivanov | Foto Uget

Ve stále rozšířeném systému zapisování objednávek na papír v českém gastru totiž ve finálních objednávkách vzniká mnoho omylů a chyb. Uget je v podstatě velkoobchodní platformou, do které kuchař či barmanka může skrze aplikaci zapisovat objednávky v průběhu dne a na jeho konci je jednoduše odeslat dodavatelům.

Těch má každá česká restaurace v průměru dvanáct, v platformě Ugetu jich je celkem na čtyři stovky. Výrazně tak zjednodušuje komunikaci, která dnes často probíhá prostřednictvím telefonu či mailu.

„Všechno objednávané zboží máme přehledně rozdělené podle dodavatelů a objednávky se vytvářejí mnohem rychleji, což nám velice šetří čas. Zaměstnanci mohou v rychlosti zadat zboží, které je nutné objednat, a  objednávky jedním kliknutím odešlou všem dodavatelům,“ popisuje zkušenosti Klára Enčevová z Bagel Lounge.

Zázrak
Vydání Forbesu Zázrak

Pandemie sice uzavřela provozovny restaurací, na druhou stranu vysála i pracovníky z trhu, což může Ugetu v dalším rozvoji ve výsledku pomáhat. Platforma šetří čas zaměstnancům a snižuje tím tlak na potřebu personálu.

„Díky Ugetu šetřím více než tři hodiny denně na objednávkách pro naši síť. Navíc mám vždy kontrolu nákladů, objednávek a jednotlivých skladů,“ vypočítává vedoucí sítě PokeHaus Yennessy Valencia.

Uget v Česku spolupracuje s partnery, jako jsou EET platformy Dotykačka, Septim nebo Storyous, díky Mitonu se dostává i k dalším projektům typu Grason, který restauracím pomáhá řešit personální problémy, a také k partnerství s Qerkem, zjednodušujícím platby zákazníků.

Foto Uget

Jablonecký „cirkus“, jak se Miton sám v nadsázce označuje, se tak čerstvou investicí přibližuje k vytvoření konceptu chytré restaurace. „Díky vstupu Mitonu se stal Uget dalším logickým krokem v rámci chytré restaurace,“ potvrzuje zakladatel Ivanov.

V příštím roce by chtěl Uget získat oproti současným stovkám restauracím až jednotky tisíc nových zákazníků z řad malých provozoven i velkých sítí i hotelů a dosáhnout hrubého objemu restauracemi objednaného zboží ve výši dvou miliard korun. Růst chce přitom nejen po Česku, ale i v zahraničí.

„Miton je vedoucím investorem nového kola, pro které sháníme ještě další partnery, kteří nám pomohou i se zahraniční expanzí. Tu chceme směřovat na Západ, Česko je pro nás v tom nejlepším slova smyslu startovacím trhem,“ uzavírá Ilya Ivanov.