Německé automobilové skupině Volkswagen v roce 2022 vzrostl čistý zisk na 15,8 miliardy eur – zhruba 375 miliard korun. V meziročním srovnání zaznamenal nárůst o 2,6 procenta. Tržby podle výroční zprávy vzrostly téměř o dvanáct procent na více než 279 miliard eur.
Zisk před úroky a zdaněním, který je důležitým ukazatelem úspěšnosti Volkswagenu, meziročně stoupl o dvanáct a půl procenta na 22,5 miliardy eur. Tento výsledek označil koncern jako robustní a uvedl, že k nárůstu přispěl především lepší mix ve skupinách značek Premium a Sport, což jsou prémiové a luxusní vozy. Přínosem mělo být i posílení pozice kategorie Volume.
„Skupina značek Volume i přes mírný pokles na 4,1 milionu dodávek v roce 2022 zaznamenala nárůst provozního zisku před započtením zvláštních položek na čtyři miliardy eur,“ uvedl koncern. V roce 2021 činil tento zisk před zdaněním a úroky tři a půl miliardy.
Součástí řady Volume – tedy značek určených pro masový trh – jsou mimo jiné Volkswagen, Seat či Škoda.
Německá automobilka zároveň oznámila, že chce během následujících pěti let investovat 180 miliard eur do výroby baterií, digitalizace v Číně a rozšíření svých aktivit v Severní Americe. Více než dvě třetiny jsou určeny na elektrifikaci a digitalizaci, což je o 56 procent víc než v předchozím pětiletém investičním plánu. Na výrobu baterií a na suroviny je vyčleněno patnáct miliard eur.
V pondělí Volkswagen oznámil, že svůj první závod na výrobu bateriových článků mimo Evropu postaví v Kanadě, kde provoz zahájí v roce 2027. Člen představenstva Thomas Schmall téhož dne uvedl, že Volkswagen nemusí začít stavět novou gigafactory v Evropě do roku 2025.
Investice do spalovacích motorů dosáhnou vrcholu v roce 2025 a posléze budou podle automobilky klesat. Volkswagen se snaží dosáhnout toho, aby do roku 2030 polovinu z jeho prodaných vozů po celém světě tvořily plně elektrické modely.
Díky optimistickému ročnímu výhledu akcie automobilky na počátku tohoto měsíce posílily. Volkswagen navzdory přetrvávajícím problémům v dodavatelském řetězci očekává nárůst tržeb o deset až patnáct procent a zvýšení dodávek o čtrnáct procent.