„Holky Úklidovky“ není vaše běžná firma na úklid domácnosti. Odlišuje je v Česku ojedinělý koncept: pořádek ve vašich domovech navozují výhradně ekologickými, vlastnoručně vyrobenými prostředky, a také stylovou prezentací na sociálních sítích, která spíš připomíná trendy kavárnu.

A ačkoliv Anita Šulcová a Kateřina Počepická spustily svůj projekt jen před několika týdny, nestíhají zatím uspokojovat velké množství poptávky. Také v jejich případě platí, že lokální trh s pomocí v domácnosti má stále velký prostor pro byznys příležitost.

„Jsme dlouholeté kamarádky, které se pracovně potkaly jako správkyně krátkodobých pronájmů. Tady jsme si vyzkoušely své manažerské schopnosti, navíc jsme obě zjistily, že nás strašně baví uklízet,“ říká s úsměvem Anita Šulcová. Rozvinout vlastní podnikatelský počin jim také pomohla sestra Šulcové Elena Janota, která stojí za úspěšným designovým tržištěm Lemarket a spoluzakládala také půjčovnu stylových party dekorací Oslavář nebo coworking s hlídáním dětí Hlídárna.

Na úklid prostřednictvím parního stroje a vlastnoručně namíchaných ekologických čističů slyší sice pouze úzká klientela, ale právě na zákazníky z Prahy a okolí, kteří jsou uvědomělí a milují vytříbený design, Holky Úklidovky cílí.

„Momentálně poptávka převyšuje nabídku, takže jsme schopny zařídit úklid domácnosti zhruba do týdne po objednání. Zaškolujeme další kolegyně, abychom mohly být flexibilnější,“ popisuje proces Anita Šulcová. Příliv zájemců o práci jim přinesla současná koronakrize, kdy například mnohým vysokoškolským studentům odpadla brigáda v kavárně nebo hlídání dětí.

Už zakladatel LidskeSily.cz Robert Vojáček odhadoval, že trh s nabídkou úklidových služeb domácností a hlídání dětí i domácích mazlíčků má velikost zhruba 15 miliard korun – a je stále značně podhodnocený.

Oproti jarnímu lockdownu, kdy firmy i jednotlivci rušili úklidovkám zakázky, nyní zájem o tyto služby roste pandemii navzdory. Zákazníky Holek Úklidovek navíc neodrazuje ani vyšší hodinová sazba: za běžný tříhodinový úklid domácnosti ve dvou lidech si účtují 1500 korun.

„Do budoucna plánujeme také prodávat speciální DIY sety, pomocí kterých si klienti připraví ekologické čisticí prostředky sami,“ prozrazuje Anita Šulcová. Výhodou je, že její byznys partnerka Kateřina Počepická má vzdělání v oboru chemie, a dokáže proto produkty namíchat tak, aby byly účinné a zdraví nezávadné.

I když se doporučení na Holky Úklidovky šíří především ústně nebo prostřednictvím nadšených příspěvků na Instagramu, setkávají se podnikatelky u svých zákazníků často s ostychem.

Tvrdí, že si musí před jejich příchodem uklidit, nebo rovnou prozradí, že si připadají trapně. „Vyvracíme jim, že není absolutně důvod. Zaprvé, domácnost našich zákazníků je pro nás něco jako lékařské tajemství. Nikomu nebudeme vyzrazovat, kde máte doma prach. Zadruhé, my úklid skutečně milujeme,“ uzavírá se smíchem Anita Šulcová.