Do prudce rostoucího sektoru e-commerce naskakuje známé jméno českého byznysu. Michael Rostock-Poplar a skupina dalších investorů posílají celkem čtyřicet milonů korun do českého startupu Retailys. Ten vyvíjí platformu pro e-commerce, která zákazníkům umožňuje snadno expandovat do zahraničí.
„Retailys jsou vycházející hvězda sektoru infrastrukturního softwaru pro e-commerce v Evropě. Ten je v růstovém turbomódu nejen díky koronaviru, ale zejména obecnému přesunu obchodu z kamenných prodejen do e-commerce a nárůstu zájmu o zahraniční expanzi,“ komentuje transakci Rostock-Poplar.
Muž, který se od 90. let věnuje zejména trhu s fúzemi a akvizicemi a kterého si stále můžete spojovat s podnikatelskou show Den D, koordinoval celé investiční kolo, do něhož se zapojila řada podnikatelů – například zakladatel IT společnosti Soitron Ondrej Smolár.
Retailys se profiluje jako takzvaný e-commerce omnichannel systém. „Obchodník má pod jednou střechou tvorbu a správu všech svých plně lokalizovaných mezinárodních e-shopů a dalších online prodejních kanálů, kam například patří nyní tak populární marketplaces,“ vysvětluje zakladatel a CEO Petr Heller.
Retailys má kromě Česka pobočku také v Singapuru a Londýně. Momentální obrat se pohybuje ve stovkách milionů, příští rok firma cílí na miliardu.
2. 6. 20211 min
Český byznys
Zdravko Krstanov
šéfredaktor Forbes.cz
Zajímá ho, jak přemýšlejí ti, kteří se dostanou od nuly k jedničce. Sleduje startupovou scénu, akciové trhy a nejbohatší Čechy. Je autorem podcastu Funny Money a rozhovorů se špičkami českého byznysu, jako jsou třeba Daniel Křetínský, Marek Dospiva či Michal Strnad. Online verzi českého Forbes vede od roku 2022.