Hledal, s čím by mohl začít podnikat. Pak Petr Slavík rychle a pořádně zhubl a okamžitě věděl, že na tomhle postaví svůj byznys. Jeho firma KetoDiet naučila Čechy pít proteinové koktejly a teď míří ve velkém stylu za hranice.

Petr Slavík má doma ledničku. A na tuhle ledničku si rád lepí svoje sny. Před lety si na ni takhle pověsil plán vybudovat firmu s miliardovým obratem. Tak daleko ještě není, plán na lednici pořád visí. Petr Slavík je nicméně na dobré cestě, aby si tenhle sen splnil.

Jeho firma KetoDiet, která míří k obratu 330 milionů korun, letos expanduje do okolních zemí a plánuje další růst na domácím trhu s hubnutím. Pomoct mu v tom má i pokračující boom e-commerce – právě na internetu je totiž Slavík jako doma.

Původně začínal krátce po době internetového pravěku v Seznamu. Čerstvý vysokoškolský absolvent ekonomiky a pardubický rodák i patriot nastoupil do téhle firmy na přelomu milénia. Pro pořádek, to byla doba, kdy internet sice už znalo dost lidí, velký byznys v něm ale viděli jen někteří. Slavík přišel do mladé a tehdy malé firmy, kde měl za úkol prodávat internetovou reklamu.

„Nikdo pořádně nevěděl, co to internet je. Obcházel jsem firmy a vysvětloval jim, že by si tam měly koupit reklamu. Nebylo to vůbec jednoduché, ale pro vyjukaného kluka z Pardubic to byla obrovská zkušenost,“ usmívá se.

Za čtyři roky, co v Seznamu působil, se rozvinula nejen tahle firma (z původně pár desítek zaměstnanců, kde s Ivem Lukačovičem hráli o pauzách ping-pong), ale i český svět internetu a reklama na něm.

Jenže právě i tenhle velký růst nakonec Slavíka přiměl ze Seznamu odejít. „Když jste u něčeho od začátku, máte tam hodně osobní vztah. S dynamickým růstem se to ale oslabuje. Navíc jsem měl vždycky i osobní ambice,“ vysvětluje, proč v roce 2004 dal výpověď a založil si vlastní firmu.

Forbes Digital Premium