Česká skupina EAG v úterý oznámila akvizici německé online platformy s ojetými vozy InstaMotion. Nákup následuje po květnové akvizici polské dvojky v DMS službách JBR Rogowiec.
InstaMotion byla pro EAG dlouhodobým cílem. „Možnosti spolupráce či akvizice jsme začali prozkoumávat již před dvěma lety, předposlední jednání o možné koupi jsme uzavřeli v dubnu tohoto roku a v průběhu června se do něj trošku nečekaně vrátili v rámci tendru,“ řekl člen představenstva EAG Pavel Svoreň.
Nákup česká skupina financovala z vlastních prostředků na rozdíl od akvizice JBR Rogowiec. Tu uskutečnila díky zajištění sto milionů eur v investorském kole na rozvoj platformy Omnetic.
Podle EAG má platforma InstaMotion ambice dominovat v celém regionu DACH, zahrnujícím Německo, Rakousko a Švýcarsko.
Kromě toho EAG provozuje také platformy Carvago, Omnetic a Cebia.
„InstaMotion má velice podobný, ale nikoli stejný byznys model jako Carvago. Využívá jiný druh sourcingu vozidel, nepracuje tolik s daty ani se nevěnuje tak důsledně kontrole vozidel jako Carvago prostřednictvím služby CarAudit,“ vysvětlil zakladatel a CEO skupiny EAG Jakub Šulta.
„Na druhou stranu jsou výborně etablovaní na německém trhu, kde je velice složité uspět, zejména v automotivu,“ doplnil.
Rebranding koupené platformy na Carvago skupina neplánuje, neboť InstaMotion do značky v regionu už investovala značné prostředky, dodává Šulta. „Nyní se budeme soustřeďovat na co nejrychlejší využití synergií mezi zmíněnými platformami,“ upřesnil.
Na pozici CEO také zůstane Nikola Dešković. „Nikola platí v Německu za uznávaného odborníka. Věřím, že rozhodnutí ponechat jej ve výkonné funkci je správnou cestou. Jeho hlavním úkolem bude využít v co nejkratším čase synergií mezi InstaMotion a Carvagem,“ řekl Šulta.
Českou skupinu EAG založili v roce 2018 Jakub Šulta, Pavel Svoreň a Petr Kratochvíl. Kromě digitální platformy Omnetic EAG vlastní i značky Carvago a CarsData, jejichž pomocí poskytuje softwarové služby mimo jiné pro nákupy, financování, pojištění či servis vozidel. Za více než pět let si na evropském trhu vybudovala pozici jedné z nejsilnějších firem v oblasti DMS služeb.