Skupina Pilulka, působící na lékárenském trhu kromě České republiky i na Slovensku a v Rumunsku, dosáhla v roce 2021 konsolidovaných tržeb ve výši 2,4 miliardy korun při meziročním růstu o 35 procent.

Franšízová síť lékáren Pilulka k tržbám přidala dalších 1,2 miliardy korun na celkových 3,6 miliardy korun. Největší měrou se na tržbách skupiny podílel český online kanál s meziročním nárůstem o 61 procent.

„Po bezprecedentních výsledcích roku 2020, kdy vypukla pandemie koronaviru, jsme nečekali významně růstový rok 2021. Přesto loňský rok předčil naše původní očekávání. Rosteme v online, expandujeme a snižujeme počet vlastních kamenných lékáren,“ hodnotí loňský rok Petr Kasa, spolumajitel Pilulky.

Dle tiskové zprávy, kterou Pilulka vydala, činí meziroční nárůst online tržeb 49 procent, v samotném Česku potom dokonce 61 procent. Zisk skupiny před započtením úroků, daní a odpisů dosáhl 29 milionů korun. Každá desátá domácnost v Česku si údajně objednala v roce 2021 zboží z webu Pilulka.cz.

Podle Martina Kasy, druhého z bratrů spolumajitelů, dříve avizovaná zahraniční epanze skupiny úspěšně postupuje. Již letos by měla Pilulka působit na dalších dvou trzích v regionu střední Evropy. Do budoucna by bratři Kasovy rádi rozšířili byznys na západ, kde je podle nich větší kupní síla a zdravotnictví tam prochází rychlou digitalizací.