Pandemie výrazně urychlila rozvoj online služeb, díky kterým si můžete objednat téměř cokoli až na práh vlastního domu. Rychle jedoucí vlak si nenechala ujet ani česká platforma pro rozvoz hotových jídel Dáme jídlo, která teď spouští novou službu zaměřenou na doručování online nákupů.

Služba s názvem Dáme market sází na rychlejší doručení než konkurenti i na nižší nastavenou hodnotu minimální objednávky. Nákupy už za 99 korun chce zákazníkům doručovat do půl hodiny díky chytře nastavené logistické síti.

Dáme market zatím nabízí rozvoz na Praze 10, s rostoucím počtem skladů plánuje do své mapy přidat další části Prahy

Služba Dáme market vstupuje na trh se sítí vlastních skladů, chce to ovšem dělat jinak než její konkurenti. Pro efektivní provoz a co nejrychlejší doručení se rozhodla, že nevybuduje jen několik centrálních skladů, ale naopak postaví více menších lokálních skladů. To jí zaručí rychlejší vychystání objednávek ve skladu a kurýrovi zase možnost připravenou objednávku rychleji doručit na místo dodání.

Jako první budou moci službu využít zákazníci žijící v okolí prvního vybudovaného skladu, který vznikl na Bohdalci v Praze 10. Přesné území rozvozové zóny však bude nastavené tak, aby bylo možné garantovat doručení nákupu do slíbené půl hodiny.

Do konce letošního roku chce služba Dáme Market využívat šest vlastních skladů. S jejich rostoucím počtem se má však služba postupně rozšiřovat i do jiných částí Prahy a dalších měst České republiky.

Zákazníci budou mít zpočátku na výběr ze zhruba 700 položek potravin a dalšího zboží, nabídka se ale má v nejbližší době rozšiřovat. „Naším cílem je dosáhnout až pěti tisíc položek a zahrnout tak všechny oblíbené značky potravinářského i nepotravinářského sortimentu,“ říká ředitel služby Dáme market Mikolaj Komorowski, který má zkušenosti z české a polské pobočky sítě Ahold nebo velkoobchodů Makro.

Přestože se na první pohled může zdát, že v Česku tak vzniká další služba fungující na principu zaběhnutých internetových obchodů Rohlík nebo Košík, označení konkurence se vedení Dáme market jednohlasně brání.

Svou jedinečnost mezi ostatními hráči vidí v rychlosti rozvozu, která na českém trhu dosud v této oblasti chyběla, i ve své limitované nabídce, jež má připomínat spíš výběr v menší večerce než velkém supermarketu. Zákazníkovi tak přináší možnost jednoduše doplnit zásoby do jedné hodiny.

Mateřská firma Dáme jídlo už od konce loňského roku též pokračuje ve spolupráci s prodejnami Tesco Expres, ze kterých zákazníkům v řádech minut doručí také květiny, léky či výživové doplňky.