Strávit jarní den v Paříži tím, že se necháte zavřít do tmavých sálů bez oken v paláci na Place Vendôme, zní jako bláznovství. Jinak to působí, když víte, že tam s vámi bude i auto, o kterém mluví celý svět. A s ním i český designér, jenž se na jeho podobě podílel.

Čtyři miliony zhlédnutí má jedna půlminutová reklama s barevnými lidmi. Oblečením i barvou kůže. Jenže ta reklama byla podle mnohých až moc „woke“.

Nebyl v ní ani jeden záběr ze závodní trati, nebyla tam topmodelka v minisukni, nebyl tam opálený model ve světle modré košili s rozhalenkou jedoucí v kabrioletu po klikaté silnici na Côte d’Azur, či ještě lépe v dokonale padnoucím obleku oblečený Angličan ve vrtulníku zachraňující Londýn, nebyl tam Steve McQueen.

Nebylo tam ani sychravé počasí a útulná britská hospoda plná kamarádů, do níž hlavního hrdinu přiveze… ano, Jaguar. Jaguar je značka, o které reklama je, a pokud jste ji náhodou ještě neviděli, zadejte si na YouTube slova Jaguar a Copy Nothing.

Uvidíte reklamu startující radikální proměnu, kterou snad žádná jiná automobilka na světě doteď neabsolvovala. Šéf Jaguaru Rawdon Glover to Forbesu v Paříži popsal jednoznačně: „Tohle je úplný reset.“

Čtěte dál a dozvíte se:
  • Jak šéf Jaguaru popisuje nejrazantnější proměnu slavné značky?
  • Odkud se vzal český designér, který pro Jaguar Type 00 vytvořil interiér?
  • Jak se rodil koncept kontroverzního auta, o kterém mluvil celý svět?
Forbes Digital Premium