Češi si oblíbili kvalitní kávu a chtějí ji mít i doma. Čím dál víc proto investují do prémiových domácích kávovarů. Nejen s nimi se tradiční německé značce WMF daří na českém trhu růst.
Čím déle člověk něco dělá, tím větší má expertizu. Zkušenosti a dovednosti potřebují čas. Stejně to funguje i u firem. Dobře to vědí v tradiční německé společnosti WMF, která vyrábí nádobí, příbory, malé kuchyňské spotřebiče a také kávovary. Nedávno se s nimi WMF vydala i na český trh.
A tím se vracíme k letité zkušenosti, ve WMF totiž první kávovar pro domácí použití vyrobili už před 144 lety. Od té doby za sebou mají nejen tyhle výrobky, ale i samotná firma ohromný vývoj. „Základ však zůstává pořád stejný. V DNA firmy, jejíž historie sahá do roku 1853, je silně zakotvená kvalitní a precizní výroba a až ikonický a nadčasový design. Podnik dodnes sídlí v Německu a stále tam probíhá i část výroby,“ říká Jiří Klimša, Group Product Manager WMF pro region střední Evropy.
Původně společnost vznikla v malém městečku Geislingen jako továrna na zpracování kovů. Odsud ostatně pochází i název, který je zkratkou slov Württembergische Metallwarenfabrik. Od samého počátku tady vyráběli například příbory a nádobí a mladé firmě se rychle dařilo růst.
Kvalitně vybavená kuchyně
Z WMF se za dnes už víc než 170 let existence stalo synonymum kvalitního vybavení do kuchyně a pro stolování. Ačkoli firma nabízí například i drobné spotřebiče a má velkou divizi zaměřenou na profesionální kávovary, na českém trhu je známá především v oblasti nádobí, kuchyňských potřeb a příborů. „Právě nerezové nádobí, příbory, nože a nádobí řady Fusiontec, které se vyrábí přímo v Německu, patří mezi naše nejprodávanější zboží na českém trhu,“ říká Jiří Klimša.
Největší růst v poptávce ale sleduje u plnoautomatických kávovarů pro domácnosti, které WMF v Česku nabízí druhým rokem. „Rozšířili jsme naši nabídku o plnoautomatické kávovary právě proto, že zájem Čechů o kvalitní kávu roste a zároveň víme, že máme díky profesionálním kávovarům velmi dobré know-how,“ vysvětluje Jiří Klimša s tím, že ceny špičkových domácích kávovarů, které jednoduše zvládnou přípravu jakéhokoli druhu kávy, se pohybují od 30 do 40 tisíc korun.
Nadčasový design a udržitelnost
Spotřeba kávy v Česku sice zatím nedosahuje hodnot severských zemí, které patří co do pití kávy k rekordmanům, vytrvale však roste. Čím dál víc se přitom prodává zrnková káva. „Češi chtějí mít skvělou kávu a jsou ochotni do lepší chuti investovat i tak, že si pořídí domácí plnoautomatický kávovar, díky kterému si doma připraví takovou kávu, jakou znají z kavárny,“ popisuje Jiří Klimša.
Společnost WMF, která od roku 2016 patří pod francouzskou skupinu Groupe SEB, se ale na českém trhu prezentuje širokou nabídkou výrobků pro domácnost a celkově u nás za poslední roky zaznamenala velký růst. Ten byl zčásti daný i dopadem pandemie koronaviru, kdy lidé byli zavření doma, a pustili se tak víc do vaření, které si chtěli zpříjemnit a zlepšit kvalitním vybavením.
Právě vysoká kvalita a nadčasovost výrobků jsou pro WMF stěžejní. A jsou i odpovědí na – v dnešní době tak častou – otázku udržitelnosti. „Pro mě je udržitelnost nejvíc reprezentovaná samotným výrobkem. Co je udržitelnější než produkt, který dlouho vydrží, je dostatečně kvalitní, nadčasový a třeba v případě nerezového nádobí ho máte na celý život?“ pokládá řečnickou otázku Jiří Klimša a dodává, že WMF má v nabídce i výrobky s třicetiletou zárukou.