Díky jejímu byznysu jsou čeští rodiče a jejich ratolesti stejně styloví jako Berlíňané nebo Skandinávci. Concept store Wild Moon, který před třemi lety založila Tereza Goktas, nabízí prémiové, ale zároveň velmi decentní oblečení a doplňky, včetně těch do interiéru, pro malé i velké.
Pro rozjezd podnikání stačilo sto tisíc, dobrý průzkum trhu a byznys plán. „Postavila jsem malou webovou stránku, objednala zboží a balicí papír. Další investicí byla účast na festivalu Mini, kam jsem se šla prezentovat zhruba s tři týdny starým nápadem,“ vzpomíná Goktas.
Její výhodou byla velká profesní zkušenost. Než odešla na mateřskou, tak působila Tereza Goktas jako marketingová ředitelka Pietro Filipi, poté v Budapešti, kam se odstěhovala za svým manželem Hakim, pomáhala menším módním značkám.
Do Čech se vrátili krátce před narozením syna Maxe, který byl pro Terezu prvotním impulzem k založení vlastního podnikání. „Chtěla jsem nabízet zboží, které zapadá do stylu, co rodiče mají ještě před narozením svého potomka. Žádné zbytečnosti, ale designové produkty, které byly vyrobeny férovým způsobem,“ vyjmenovává dnes už dvojnásobná matka.
Úspěch podnikání Terezy Goktas se tak spojuje s určitou módní vlnou, kterou rodičovství právě zažívá. Před pár lety vás s kočárkem nemilosrdně vykázali z řady kaváren či restaurací, o stylových oblečcích pro dítě nebo těhotné jste si buď mohli nechat zdát, nebo si pro ně zajet do zahraničí.
Dnes už jsou ale mladé rodiny s vytříbeným vkusem v Čechách relevantní skupinou zákazníků. „Mám pocit, že jsem si své klienty vysnila,“ usmívá se Tereza Goktas. Příznivci jejího concept storu jsou ochotni zaplatit okolo dvou tisíc za roztomilý proutěný kočárek nebo přebalovací koš pro miminko.
Oblečení pro nejmenší je někdy sladěno s tím, co si mohou objednat jejich matky: vlněné svetry, prošívané bundy, trička z organické bavlny. „Našemu stylu říkám ‚z postele na hřiště‘. Prodáváme záležitosti tak příjemné, že v nich pohodlně strávíte celý den,“ tvrdí Tereza Goktas, která uvádí také vlastní kapsulovou kolekci oblečení.
Pandemie ovlivnila její podnikání jen málo. Oblečení a doplňky nejezdila vybírat na veletrhy, jako tomu bylo dříve, ale posloužil k tomu Instagram. „Uzavřel se náš partnerský obchod Shop Up Stories, sklad jsme na čas přesunuli k nám domů a vybalovali objednávky s dětmi za krkem. Zároveň jsme ale vylepšili e-shop. Naši zákazníci se nás teď snaží podpořit, a zároveň se sami odměnit,“ tvrdí Tereza Goktas.
Výhodou Wild Moonu oproti konkurenci je jeho zaměření a image. Ona nonšalantní lehkost, která připomíná uvolněný skandinávský styl života, který zosobňují oblečky pro miminko, obaly na dudlík i tepláková souprava, kterou nebudete chtít sundat ani po skončení lockdownu.
„Jako úspěch vnímám to, že mě tento projekt živí, ale zároveň také to, že je naše zboží nadčasové, kvalitní a díky němu toho spotřebujete méně. Své podnikání jsem si vytvořila pro sebe, aby dělalo radost mně i někomu dalšímu,“ uzavírá Tereza Goktas.