Český rozhlas v posledních letech nabídl nové stanice pro seniory i mladé, pro posluchače vážné hudby i jazzu či pro sportovní fanoušky. Ale nešlo by to jen tak: obsahový pokrok stojí na technologické opoře od Českých Radiokomunikací.

„Na rozdíl od těch, kdo vyrábí pivo nebo pečivo, nemůžeme moc stavět na tradici. Jsme technologická firma,“ říká Miloš Mastník, šéf Českých Radiokomunikací.

Jím vedená společnost udává krok inovacím v tuzemské mediální a komunikační sféře. Díky nim mohla proběhnout třeba digitalizace Českého rozhlasu, která přinesla nové stanice i obsah.

„Díky tomuto systému jsme navíc mohli posluchačům nabídnout mnohem širší nabídku programů,“ prohlásil René Zavoral, ředitel Českého rozhlasu, který byl spolu s Mastníkem hostem podcastu Forbes BrandVoice.

Zatímco kdysi představovaly České Radiokomunikace zejména sítě televizních a rozhlasových vysílačů, dnes jsou to také datová centra či optická páteřní síť. Firma už tak neslouží jen pro šíření televizního a rádiového vysílání, disponuje i cloudem nebo sítí pro internet věcí, řeší také bezpečnost.

V oblasti rozhlasového vysílání se společnost v posledních letech soustředí zejména na digitalizaci.

„Digitálním systémem DAB+ je už pokryto 97 procent české populace,“ potvrzuje Zavoral. A Mastník připomíná, že technologie digitálního vysílání nabízí celou řadu výhod, je například osmkrát méně energeticky náročné v porovnání s analogovým vysíláním.

„Digitalizace tak s sebou kromě environmentálních, ekonomických a technických příležitostí přinesla právě příležitosti v obsahu. Nejenže můžeme přijít s novou a lepší nabídkou stanic, ale především můžeme obsah cílit na jednotlivá publika,“ dodává René Zavoral.

Technologie ale uhání dopředu a další dramatické změny právě probíhají: Mastník i Zavoral si uvědomují, že přelom přinese i umělá inteligence.

„Před dvaceti lety bychom si asi o nějaké umělé hlasové syntéze nebo o využívání umělé inteligence třeba při psaní povídek, načítání zpráv a tak dále mohli jenom nechat zdát,“ přemítá Zavoral.

Co vše dnes představují České Radiokomunikace? Jak se v oblasti vysílání mění technologie? Jak probíhá digitalizace rozhlasového vyslání? A jak se mění posluchači? Poslechněte si další díl Forbes BrandVoice podcastu.