Dobrobot, česká dobročinná aukční platforma, podporuje neziskové organizace ve financování svých činností a rozvoje, a to prostřednictvím produktů a služeb. Zakladatelé Martin Hájek z Livesport a David Procházka z Donio plánují prostřednictvím platformy získat patnáct milionů korun do konce roku.

Firmy, sportovci a známé osobnosti se skrze platformu zapojují do dobročinných aukcí a nabízejí produkty a zážitky, jako je podepsaný dres Petry Kvitové, trénink s MMA zápasníkem Davidem Kozmou či ikonické poštovní známky z Ukrajiny nebo mikiny s podpisy Dany Drábové, Dominika Haška a dalších významných osobností. Vydražené prostředky jdou vždy na určitou neziskovou organizaci, kterou se osobnosti rozhodly podpořit.

Platforma Dobrobot již získala pozitivní ohlasy od zúčastněných organizací, které oceňují transparentní prostředí umožňující propojení dárců, firem a neziskových organizací. Cílem je získat prostředky, které pomohou organizacím lépe naplňovat svá poslání a zároveň posílit povědomí o důležitosti neziskových organizací ve společnosti.

„Souzníme s myšlenkou DOBROBOTA. Vysvětluje veřejnosti, že neziskové organizace potřebují také peníze na své fungování. V praxi vám totiž dárci nabízí například role toaletního papíru nebo dárkové předměty, ale peníze na fungování ne. To je tabu. Protože přesně neví, kam půjdou. Přitom ty jsou pro nás to nejdůležitější, abychom mohli mít dopad na společnost,” říká Andrea Bohačíková, zakladatelka organizace M.arter, která podporuje matky i otce na rodičovské dovolené a usnadňuje jim návrat do pracovního procesu.