Celosvětově oblíbená platforma na výuku jazyků Duolingo se teď může pyšnit hodnotou 2,4 miliardy dolarů, přes 50 miliard korun. Aspoň na tolik si ji cení investoři. Zástupci firmy o tom informovali poté, co si společnost připsala na účet dalších 35 milionů dolarů od investorů.
Přitom ještě před sedmi měsíci byla hodnota firmy o poznání nižší – jen 1,65 miliardy dolarů. Na rozdíl od mnoha dalších společností se Duolingu během pandemie jednoduše dařilo, a to nejen po finanční stránce.
Lidé, kteří zůstali doma přilepení k obrazovkám počítačů a mobilů, zdá se, nedokážou odolat návykové aplikaci, která nabízí výuku v téměř čtyřiceti jazycích, a to včetně fantasy valyrijštiny z Hry o Trůny.
Počet uživatelů se tak s první i druhou vlnou lockdownu znásobil a na podzim přesáhl tři sta milionů. Jen čtyři procenta z nich přitom používají placenou verzi aplikace, která vyjde na 80 dolarů ročně. Zbytek se rozhodl, že to zvládne i s reklamami. Právě z reklam plyne Duolingu slušný příjem, jeho zástupci ho na letošek odhadují na 200 milionů dolarů.
Duolingo založil v roce 2011 guatemalský počítačový génius a profesor Luis Von Ahn, který se kvůli studiu na vysoké škole přestěhoval do USA.
Duolingo ostatně není jeho prvním příspěvkem v oblasti technologií, které mění svět. Podílel se například na vývoji systému CAPTCHA, který na internetu pomáhá rozlišit lidi od robotů, nebo na crowdsourcingovém nástroji, který prodal Googlu.
Před začátkem pandemie Von Anh odhadoval příjmy Duolinga na 140 milionů dolarů a také naznačil, že zvažuje vstup na burzu, možná dokonce už příští rok.
Loni v srpnu zařadil americký Forbes Duolingo na svůj žebříček příštích miliardových startupů. Tehdy měla aplikace hodnotu 700 milionů dolarů.