Co bylo v srpnu oznámeno, je v říjnu hotovo. Poskytovatel P2P půjček Zonky se dnes stává součástí Air Bank. Skupina PPF, které obě společnosti patří, tak bude nyní usilovat o synergie a větší efektivitu.

„Chceme pomoci oběma značkám být ještě úspěšnější než dnes a dostat jejich služby k ještě většímu počtu lidí,“ uvedl ke kroku generální ředitel Air Bank Michal Strcula. „Toho dosáhneme i díky tomu, že budeme dohromady efektivnější a současně se od sebe vzájemně naučíme to, co umí druhá firma lépe,“ dodal.

Vyšší efektivita je nepochybně namístě. Jakkoli jsou Zonky z hlediska uživatelské zkušenosti úspěch, který vyhrál řadu fintechových startupových cen, ve startupovém duchu se nesou i hospodářské výsledky.

Podle aktuální výroční zprávy loni poskytovatel služeb Zonky, společnost Benxy, skončil ve ztrátě přesahující 360 milionů korun. Rok předtím to bylo přes 260 milionů korun a kumulovaná ztráta se už pohybuje okolo 900 milionů.

Air Bank naopak kvete – banka, která svůj marketing postavila na vymezování se vůči tradičním konkurentům a absurdním poplatkům, vykázala za první letošní pololetí zisk 783 milionů korun a od svého počátku před devíti lety si získala více než 828 tisíc klientů.

Zonky naposledy vykázaly téměř 40procentní meziroční nárůst objemů úvěrů, přičemž objem půjčených peněz přesáhl 10 miliard. Počet klientů službě meziročně narostl o 57 procent. Startupovou optikou tedy příjemná čísla, s nimiž budou na Evropské ulici dále pracovat.

Na fungování značky Zonky a jejích služeb se nemá nic změnit, fintechová parta ale zjevně potřebuje více preciznosti. I proto ji možná na začátku roku Petr Kellner zatrhl plánovanou zahraniční expanzi s tím, ať se plně věnuje domácímu trhu.