Když před dvěma lety v rozhovoru pro Forbes vyprávěla, že se kromě modelingu chce víc věnovat i byznysu, byla to jen nesmělá vize. Kdo ji nezná, nejspíš jí moc šancí nedával, jenže o dva roky později Karolína Kurková, nejúspěšnější česká supermodelka, dokazuje odhodlanost své proměny.

„Baví mě to, je to vzrušující, protože to dělám pro sebe, buduju sama něco svého,“ usmívá se v lobby pražského hotelu Mandarin Oriental pětatřicetiletá blondýna, zatímco mi do dlaně položí malou čokoládu ve tvaru srdce.

Na první pohled obyčejný čokoládový bonbon – ve skutečnosti doplněk stravy, ve kterém jsou kromě biokakaa ještě tři miliardy probiotických bakterií. To, co se teď stará o lepší zažívání dětí, by se jednou mohlo postarat i o budoucnost úspěšné Češky.

Čokoládová srdíčka v luxusním skleněném obalu jsou totiž jedním z produktů značky Gryph & IvyRose, kterou Kurková spolu se dvěma společníky založila loni v Miami. Rozjezd firmy, vyrábějící kromě doplňků stravy pro nejmenší také přírodní kosmetiku, postavenou na stejném principu posilování imunity, vyšel na půl milionu dolarů. A Kurková je s ní po roce spokojená.

„Prodává se to velmi dobře, všem se to strašně líbí. Je to postavené na kvalitních ingrediencích, takže jsme víc prémiová značka, ale rozjelo se to dobře,“ popisuje Kurková.

Spojení úspěšné modelky, která je v jednom kole, a matky, která má sama dvě malé děti, působí uvěřitelně. A hlavně prakticky. „Děti Rachel, mojí obchodní partnerky, měly velké zažívací potíže. Obě chodíme ke stejnému akupunkturistovi, který hodně využívá čínskou medicínu, různé bylinky a elixíry, a když jejím dětem ohromně pomohl, říkaly jsme si, proč něco podobného nedostat na trh i pro ostatní rodiče. Takhle to celé začalo a my postupně přidávaly další produkty,“ vypráví Kurková.

Dnes svou firmu aktivně řídí, stará se o marketing, a jak sama přiznává, občas se zapojí i do balení objednávek pro zákazníky. Tím ale výčet jejích byznysových aktivit nekončí.

KK
Vydání Forbesu KK

Letos na jaře šla na trh nová kolekce kočárků a dětských sedaček populární značky Cybex, kterou vybudoval český rodák Martin Poš. A pod kolekcí byla jako designérka podepsaná právě Kurková.

„Nešlo o to, že něco vyrobíme a pak to vyfotíme s Karolínou, to není to, co ona chce. Ona se do toho opravdu zapojila. Nechal jsem jí prostor a řekl jsem jí: Tady máš designéry, pomůžou ti a přijďte za mnou, až to bude mít tvoji osobnost,“ vypráví nadšeně Poš.

Karolína Kurková a zakladatel Cybexu Martin Poš

Novou kolekci spolu ve velkém stylu uvedli v New Yorku a dnes je v prodeji ve více než 50 zemích světa. Kromě béžové barvy, která je podle Kurkové „klasická a elegantní, ale zároveň má šmrnc“, vynikají kočárky i svou ekologičností, protože jsou vyrobeny z látek z plastového odpadu.

„Díky Karolíninu jménu jsme upozornili na to, že máme větší poslání než jen byznys a modeling, že musíme zanechat planetu v lepším stavu, než jsme ji převzali. Chceme se proto ekologii věnovat dál, abychom rodiče v jejich nejemotivnější životní chvíli donutili se zamyslet,“ říká Poš a dodává, že Kurkovou nevyužívá kvůli reklamě. „Její tvář tvoří ze spolupráce tak maximálně 10 procent. Zbytek je její inteligence a kreativita,“ dodává.

Oba se proto shodují, že jejich vzájemná spolupráce bude nejspíš dál pokračovat. „Karolína svojí energií zastoupí několik jaderných elektráren, takže je to s ní svým způsobem jednoduché,“ směje se Poš. Spekulovalo se o tom, že by Poš mohl přenechat Kurkové řízení americké části byznysu Cybexu, to však pravděpodobné není, protože by na to česká modelka nenašla dost času.

Kromě své firmy a práce pro Cybex ji totiž v budoucnu možná zaměstná spolupráce ještě s jednou českou značkou – sklárnou Lasvit.

Firma Leona Jakimiče před časem Kurkové vyrobila pro její dům na Floridě originální lustr, který si modelka s pomocí Maxima Velčovského sama navrhla a pojmenovala Slunečnice („Je to odkaz na naše dětství, kdy jsme sfoukávali chmýří pampelišek a u toho si se zavřenýma očima něco přáli.“).

A teď je šance, že by ho Lasvit mohl začít nabízet i svým klientům. „Udělalo by mi radost, kdyby si ho mohli koupit i ostatní. Jsem na české sklo hrdá,“ neskrývá Kurková.

Do modelingového důchodu se však navzdory svému stále většímu a většímu zapojení do byznysu nechystá. „Je potřeba, abych byla pořád na očích, a tím pomáhala i ostatním značkám, které jsou na mě napojené. Dneska je všechno rychlé a netrvá dlouho, aby na vás všichni zapomněli. Navíc mě modeling pořád baví, učím se a poznávám lidi, kteří mi můžou pomoct,“ dodává.