Vhodné pro rodiny s dětmi. Tohle magické sousloví svítí u řady pobytových nabídek na serverech jako Booking, Invia nebo Airbnb. Jenže: Pro jak staré děti? A nejsou tam palandy? Je k dispozici cestovní postýlka a sedátko? Co hřiště? Animační programy? Zkrátka vyhledávat dovolenou, když máte dvě nebo tři děti a nechcete se nechat zbytečně (nepříjemně) překvapovat, není vždycky úplně snadné.

Změnit to chce úspěšný internetový podnikatel František Peterka se svým novým portálem Explorio.cz. S deseti spolupracovníky na něm v tichosti už několik měsíců pracuje a v září ho oficiálně spustí. „Máme už obchodníky, kteří objíždějí celou republiku a hledají vhodná ubytování, která do našeho systému zařadíme,“ vysvětluje šestatřicetiletý byznysmen.

A dodává: „Víme, že Booking v celkových číslech neporazíme. Ale v kategorii rodin s dětmi věřím, že máme velkou šanci být v našem regionu srovnatelným, pro některé partnery dokonce větším hráčem.“

Webové stránky Explorio.cz by měly začít naplno fungovat v průběhu září.

Explorio by mělo fungovat jako takový mix Bookingu a Invie, ovšem s několika důležitými rozdíly. Logicky tam nebude na výběr tolik možností ubytování a vyhledávací kritéria a filtry budou šité na míru rodinám s dětmi. Nabídky by měly být vyzkoušené a prověřené přímo Peterkovými zaměstnanci, takže server bude ručit za to, že informace a fotografie odpovídají realitě. Co nejsnadnější a nejrychlejší by mělo být také placení.

V první fázi budou v databázi především lokace v Česku a případně na Slovensku, v průběhu příštího roku by měly přibýt například rakouské Alpy. V plánu je také vytvořit kolem Exploria aktivní komunitu, lidé budou moct sdílet svá hodnocení a bodování navštívených hotelů či apartmánů. Ale nejen to.

„Příjmy budeme mít z provizí za zprostředkování ubytování, do budoucna chceme spustit i prémiový předplatitelský klub. V jeho rámci budou mít lidé nárok na různé slevy nebo na storno zdarma na poslední chvíli,“ říká František Peterka, který má se světem dětí a e-commerce bohaté zkušenosti – v minulosti založil a později prodal e-shop Proděti.cz, který dnes spadá pod skupinu Mall Group.

Partneři internetové skupiny Miton, k níž má František Peterka blízko, byli na obálce dubnového čísla Forbesu.

Podobně jako Proděti.cz i Explorio rozjíždí se svým kamarádem Janem Davídkem, který od roku 2015 rozvíjí server Biano. Ten zprostředkovává nákup nábytku po internetu a jeho spoluinvestorem je známá internetová skupina Miton. 

Ta stála u vzniku takových webových projektů, jako jsou Slevomat, Heureka, Hotel.cz, Stahuj nebo Bonami. A velmi blízko k ní má i sám Peterka.

Outsider
Vydání Forbesu Outsider

V posledních třech letech ho totiž vytěžoval projekt Driveto.cz, který agreguje nabídky operativního leasingu nových aut. Tuto službu, v níž drží nadále podíl, spustil ve spolupráci právě s Mitonem. Dohromady postavili i společnost Admarket na prodej internetové reklamy, kterou od nich v roce 2011 koupil Jakub Havrlant se svou tehdejší skupinou Allegro Group. A Havrlantovi později Peterka prodal i e-shop Proděti.cz, se kterým mu také pomáhali lidé z Mitonu.

Peterka, který má s Davídkem na rozjezd Exploria přichystaných několik desítek milionů korun z vlastní kapsy, nevylučuje, že by se v budoucnu mohli spojit s nějakým investorem, třeba právě s Mitonem. „Už máme dost zkušeností se zakládáním firem a jejich počáteční fází, to zvládneme a nepotřebujeme až tolik pomáhat. V čem jsou ale kluci z Mitonu fakt dobří, to je vstupování na zahraniční trhy. Ale může to být i někdo jiný, teď opravdu s nikým nejednáme,“ naznačuje Peterka, že ambice ani zdaleka nekončí na českých hranicích.